Kontaktai pasiteirauti:
Tel.: 8 677 69495
El. p.: studijos@lsu.lt
Studijų departamentas, 101 A kab., Centriniai rūmai, Sporto g. 6, LT-44221 Kaunas
Fizinis ugdymas ir sportas

PROGRAMOS APRAŠAS
Parametrai | ||
Studijų programos pavadinimas | Fizinis ugdymas ir sportas | |
Studijų programos valstybinis kodas | 6121MX001 | |
Studijų programos kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED) | 51114 | |
Studijų krypčių grupė | Ugdymo mokslai | |
Studijų kryptis | Pedagogika | |
Studijų rūšis | Universitetinės studijos | |
Studijų programos tipas | Laipsnį suteikianti studijų programa | |
Studijų pakopa | Pirmoji studijų pakopa (bakalauro) | |
Studijų programos vykdymo kalba | Lietuvių | |
Suteikiama kvalifikacija | Ugdymo mokslų bakalauro laipsnis, pedagogas ir leidimas dirbti fizinio aktyvumo, sporto specialistu ar instruktoriumi | |
Kvalifikacinių laipsnių požymiai | Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis | |
Diplomo (pažymėjimo) pavadinimas ir kodas | Bakalauro diplomas, kodas 6105 | |
Būtinas minimalus išsilavinimas | Vidurinis išsilavinimas | |
Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais) | 240 kreditų, nuolatinės studijos (4 m.); Ištęstinės studijos (5 m.) | |
Institucija, kodas, interneto svetainės adresas | Lietuvos sporto universitetas, JAR kodas 119515314, https://www.lsu.lt/ | |
Studijų programos vykdymo vieta | Kaunas | |
Vertinimą atlikusi institucija, metai | Studijų kokybės vertinimo centras, 2007 | |
Akreditavusi institucija, akreditavimo terminas | Studijų kokybės vertinimo centras, 2024-08-31 | |
Akreditavimo įsakymas | SV6-50 | |
Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis | 6 | |
Europos kvalifikacijų sąrangos lygmuo | 6 | |
Studijų programos finansinės grupės kodas | 1.4 | |
Studijų programos aprašo santrauka
Bendras apibūdinimas: |
||
Studijų programos tikslas (-ai): | ||
Remiantis tarptautinio lygio fundamentalaus ir taikomojo tarpdisciplininio mokslo ir technologijų pasiekimais, parengti universitetinio lygio fizinio ugdymo mokytoją, visapusiškai išsilavinusią, etiškai atsakingą, kūrybingą ir verslią asmenybę, gebančią kvalifikuotai valdyti fizinio ugdymo procesus formaliame ir neformaliame ugdyme, sudėtingose ir besikeičiančiose edukacinėse aplinkose, siekiant efektyviai spręsti mokinių motyvavimo ir fizinio aktyvumo skatinimo problemas, formuojant mokinių sistemingos fiziškai aktyvios elgsenos įpročius, besitęsiančius visą gyvenimą. | ||
Studijų rezultatai: | ||
Programos absolventas gebės: 1. Apibūdinti pagrindines ugdymo filosofijos sąvokas ir koncepcijas; kritiškai vertinti faktus ir idėjas; paaiškinti įvairių filosofijos krypčių (idealizmo, realizmo, pragmatizmo ir t.t.) skirtumus. 2. Atpažinti svarbiausias švietimo demokratizavimo, decentralizavimo procesų priežastis bei tendencijas. 3. Rasti ir suprasti šiuolaikines mokslines idėjas, kylančias iš fundamentalaus ir taikomojo tarpdisciplininio mokslo ir patikrintos praktikos. 4. Suprasti, kaip orientuotis ir veikti akademinėje aplinkoje; suprasti efektyvios komunikacijos, siekiant karjeros ir profesinėje veikloje prielaidas. 5. Naudoti verbalinius ir neverbalinius komunikavimo būdus skatinant pozityvų bendravimą ir bendradarbiavimą. 6. Taisyklingai vartoti kalbą realioje ir/ar virtualioje profesinėje aplinkoje bei bendrauti užsienio kalba (-omis). 7. Įkvėpti savo bendradarbius domėtis šiuolaikiniais fundamentaliojo ir taikomojo mokslo pasiekimais ir dirbant komandoje raginti kurti naujas technologijas ir jas taikyti praktikoje. 8. Dalyvauti komandinėje veikloje ir prisiimti lyderio vaidmenis sprendžiant įvairias problemas. 9. Vadovautis ugdymo įstaigų kaitą reglamentuojančiais dokumentais, dalyvauti projektinėje veikloje. 10. Kūrybingai ir nuolatos mokytis iš šiuolaikinio fundamentalaus ir taikomojo tarpdisciplininio mokslo pasiekimų ir patikrintos praktikos ir kūrybingai tai taikyti profesinėje veikloje. 11. Projektuoti savo karjerą: planuoti, sistemingai tobulinti ir įvertinti profesinės veiklos privalumus ir trūkumus. 12. Organizuoti savo mokymąsi individualiai bei grupėje ir reflektuoti. 13. Suprasti žmogaus organizmo sandarą ir pagrindinius fiziologinius procesus. 14. Įvertinti mokinių fizinį pajėgumą. 15. Suprasti judesių valdymo ir mokymo pagrindus. 16. Parengti ilgalaikį ir trumpalaikį planą, remiantis ugdymą reglamentuojančiais dokumentais bei atrinkti mokymo (si) metodus, tinkamus mokymo (si) tikslams pasiekti. 17. Vertinti mokinių pasiekimus pagal atitinkamus vertinimo kriterijus. 18. Suprasti pagrindinius pedagogikos ir psichologijos procesus. 19. Kurti saugią, mokinio emocinį, socialinį, intelektualinį, dvasinį vystymąsi palaikančią ugdymo (si) aplinką. 20. Sukurti saugią ir efektyvią mokyklos sveikatos ugdymo programą bei vadovautis traumų prevencijos principais. 21. Suprasti pagrindines fizinio ugdymo sąvokas, formas ir metodus, fizinio ugdymo priemones ir principus. 22. Individualizuoti ir diferencijuoti fizinius krūvius, atsižvelgiant į mokinio sveikatos medicininę fizinio pajėgumo grupę. 23. Identifikuoti individualiose ir komandinėse sporto šakose technikos ir taktikos klaidų priežastis, pasirinkti ir taikyti jų taisymo būdus. 24. Planuoti ir organizuoti formalų ir neformalų fizinį ugdymą mokykloje. 25. Identifikuoti mokinių fiziškai aktyvios gyvensenos poreikius ir pasyvios gyvensenos problemas. 26. Suprasti sveikatos ugdymo, fizinio aktyvumo skatinimo ir motyvacijos teorijas bei jų praktinio taikymo galimybes. 27. Suprasti, kaip padėti mokiniams spręsti mokymosi problemas, įtraukiant juos į rekreacinio fizinio aktyvumo veiklas. 28. Planuoti, organizuoti ir atlikti mokslinį tyrimą. 29. Analizuoti ir sisteminti mokslinę literatūrą, parinkti adekvačius tyrimo metodus, analizuoti ir interpretuoti gautus rezultatus, formuluoti išvadas, jų pagrindu teikti rekomendacijas. |
||
Mokymo ir mokymosi veiklos: | ||
Taikomi inovatyvūs mokymo ir mokymosi būdai, siekiama aktyvaus studentų dalyvavimo studijų procese: probleminis dėstymas, įtraukiamoji paskaita, filmų peržiūra, minčių lietus, sąvokų žemėlapis, grupės diskusijos, empiriniai ir analitiniai tyrimai. Į studentus orientuotas studento savarankiškas darbas, pagrįstas užduotimis, grupiniu darbu. | ||
Studijų rezultatų vertinimo būdai: | ||
Apklausa žodžiu ir raštu, testavimas, pristatymas, projektinė veikla (individuali ir grupinė), aplanko metodas, kritinė įvykio analizė, savęs ar kolegų refleksijos. | ||
Studijų programos skiriamieji bruožai: | ||
Studijų programa atitinka pasaulines tendencijas, orientuotas į mokinių sistemingo fizinio aktyvumo poreikio formavimą visam gyvenimui. | ||
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės: | ||
Profesinės veiklos galimybės: | ||
Po studijų galėsi dirbti fizinio ugdymo mokytoju ir treneriu. Mokytoju – bendrojo lavinimo mokyklose Lietuvoje ir užsienyje, ikimokyklinio ugdymo įstaigose, profesinėse, aukštesniosiose mokyklose, kolegijose, papildomo vaikų ugdymo sportinėse įstaigose. Treneriu – sporto mokyklose, klubuose, įvairiose valstybinėse, privačiose ir visuomeninėse organizacijose.
Studijas baigęs asmuo įgis leidimą dirbti fizinio aktyvumo, sporto specialistu ar instruktoriumi. |
||
Tolesnių studijų galimybės: | ||
Gali tęsti studijas antrosios pakopos Kūno kultūros, Turizmo ir sporto vadybos, Treniravimo sistemų, Sporto edukologijos, Sporto fiziologijos ir genetikos, Taikomosios fizinės veiklos, Fizinio aktyvumo ir visuomenės sveikatos ar kitose socialinių mokslų magistrantūros studijų programose Lietuvoje ir užsienyje. | ||
Kontaktai | Studijų programos direktorė Renata Rutkauskaitė, el. p. renata.rutkauskaite@lsu.lt |
|
Parengimo ir atnaujinimo data | 2020-07-07 |
KĄ STUDIJUOSI?
NUOLATINĖS STUDIJOS
1 METAI
|
2 METAI
|
3 METAI
|
4 METAI
|
STUDIJOS SPORTO LEIDIMUI ĮGYTI
1 METAI
– |
2 METAI
|
3 METAI
|
4 METAI
|
IŠTĘSTINĖS STUDIJOS
1 METAI
|
2 METAI
|
3 METAI
|
4 METAI
|
5 METAI
|
STUDIJOS SPORTO LEIDIMUI ĮGYTI
1 METAI
– |
2 METAI
– |
3 METAI
|
4 METAI
|
5 METAI
|
Koks suteikiamas kvalifikacinis laipsnis? Ugdymo mokslų bakalauras, profesinė kvalifikacija – pedagogas. Studijas baigęs asmuo įgis leidimą dirbti fizinio aktyvumo, sporto specialistu, instruktoriumi.
Kokia studijų forma ir trukmė? Nuolatinė – 4 metai, ištęstinė – 5 metai.
Kodėl verta rinktis Fizinio ugdymo ir sporto studijas?
Šios programos tikslas – rengti šiuolaikiškus fizinio ugdymo mokytojus ir trenerius, gebančius panaudojant pačius moderniausius metodus ir priemones formuoti teigiamą požiūrį į fizinį aktyvumą ir sportą, skatinti vaikus judėti visą gyvenimą, rūpintis savo sveikata. Absolventai gebės vertinti mokinių fiziškai aktyvios gyvensenos poreikius, efektyviai spręsti mokinių motyvavimo ir fizinio aktyvumo problemas, taikyti šiuolaikines fizinio ugdymo pamokos metodikas, vykdyti įvairaus amžiaus ir meistriškumo sportininkų treniruotes, atlikti mokslinius tyrimus.
Kuri viena iš šių specializacijų tau tinkamiausia?
Aerobinė gimnastika; asmeninis treneris; atletinis rengimas; badmintonas; baidarių ir kanojų irklavimas; beisbolas; boksas; buriavimas; dviračių sportas; dziudo ir savigynos imtynės; fechtavimas; futbolas; graikų-romėnų ir laisvosios imtynės; irklavimas; krepšinis; kultūrizmas ir fitnesas; karate; lengvoji atletika; meninė gimnastika; neįgaliųjų sportas; orientavimosi sportas; plaukimas; rankinis; regbis; rungtynių šokiai; šaudymas; šiuolaikinė penkiakovė; sportinė gimnastika; sportiniai šokiai; stalo tenisas; techninio sporto specializacija (automobilių sportas, motociklų sportas, kartingo sportas, motorlaivių sportas, aviacijos sportas, vandens motociklų sportas – treniruoti kai kurių aviacijos sporto šakų sportininkus (parašiutai, parasparniai, sklandytuvai, lėktuvai, oro balionai) šią specializaciją įgijęs asmuo galės tik turėdamas atitinkamą piloto ar sportininko licenciją. Konkrečius licencijavimo klausimus nustato atitinkamos aviacijos sporto federacijos); triatlonas; jėgos trikovė ir svarsčių kilnojimas; tenisas; tinklinis; žiemos sportas (slidinėjimas, kalnų slidinėjimas, biatlonas, snieglentės); žirginis sportas.
Ko išmoksi?Kaip fizinio ugdymo mokytojas – įvertinti mokinių fiziškai aktyvios gyvensenos poreikius, efektyviai spręsti mokinių motyvavimo ir fizinio aktyvumo problemas, taikyti šiuolaikines fizinio ugdymo pamokos metodikas. Kaip treneris – vykdyti įvairaus amžiaus ir meistriškumo sportininkų treniruotes, atlikti mokslinius tyrimus. |
Kuo dirbsi?Po studijų galėsi dirbti fizinio ugdymo mokytoju ir treneriu. Mokytoju – bendrojo lavinimo mokyklose Lietuvoje ir užsienyje, ikimokyklinio ugdymo įstaigose, profesinėse, aukštesniosiose mokyklose, kolegijose, papildomo vaikų ugdymo sportinėse įstaigose. Treneriu – sporto mokyklose, klubuose, įvairiose valstybinėse, privačiose ir visuomeninėse organizacijose. Galėsi tęsti studijas Kūno kultūros, Sporto edukologijos arba kitos srities magistrantūroje. |
Konkursinis balas
VF/M | |||
0,4 | 0,2 | 0,2 | 0,2 |
Sporto pasiekimai | Lietuvių kalba | Biologija, arba matematika, arba chemija, arba informacinės technologijos, arba geografija | Bet kuris dalykas iš brandos atestato, nesutampantis su kitais dalykais |