Universitete surengta diskusija „Kokia paskaita yra kokybiška?“

  LSU studentai ir fakultetų dekanai Universitete pradėjo diskusijų ciklą „Kas yra kokybiškos studijos?“. Dekanai doc. dr. Nerijus Masiulis ir doc. dr. Arūnas Emeljanovas, Studijų kokybės priežiūros centro vedėja Asta Terentjevienė, abiejų fakultetų studentų tarybų atstovai, grupių seniūnai ir Studentų atstovybės nariai dalyvavo pirmoje diskusijoje, kurios tema – „Kokia paskaita yra kokybiška?“, o ją moderavo LSU rektorius prof. habil. dr. Albertas Skurvydas. Rektorius pristatė mokslinius tyrimus šia tema ir paragino studentus pasidalyti savo mintimis apie tai, kas skatina jų norą siekti žinių, motyvuoja studijuoti ir kokie yra geros paskaitos požymiai. 

  Pasak studentų, gerą paskaitą lemia keli kriterijai. Pirmiausia svarbus dėstytojo vaidmuo paskaitoje —  jis privalo būti geras moderatorius, kompetentingas dėstomo dalyko srityje, nuolat papildyti paskaitų medžiagą naujausiais, patikimais moksliniais straipsniais, kad jo perteikiamos žinios būtų tikros ir pagrįstos, o teorija būtų dėstoma remiantis praktinėmis žiniomis.

  Anot studentų, teorijos galima išmokti iš knygų, o patirtis atskleidžia konkrečius ir tikrus pavyzdžius, kurie puikiai iliustruoja bet kurią studijuojamą temą. Svarbu, kad paskaitų turinys nebūtų itin akademiškas, atitrūkęs nuo gyvenimo, nes šiandien tampa vis aktualiau studijuoti tai, ką gali pritaikyti siekiant profesinio pripažinimo.

  Studentų teigimu, dėstytojas turi būti lankstus, ne tik laikytis plano, o atsižvelgti į situaciją ir kūrybiškai modeliuoti savo paskaitos eigą. Be to, dėstytojas turėtų sugebėti valdyti auditoriją, sudominti net ir nemotyvuotus studentus. Diskusijos metu studentai akcentavo, kad geras dėstytojas iš lapų neskaito, o gyvai pasakoja, žino, ką teigia naujausi mokslo pasiekimai. Visa tai iš dėstytojo reikalauja daug pasiruošimo, energijos ir kūrybiškumo.

  Labai svarbiu geros paskaitos kriterijumi LSU studentai įvardijo pasirinktus dėstytojo metodus, kurie ne ugdo paklusnumo kultūrą, kuomet studentai bijo išsakyti ar apginti savo nuomonę, mąstyti ir veikti savarankiškai, o skatina juos aktyviai dalyvauti, analizuoti, pasisakyti, nebijant suklysti ar išsakyti klaidingą nuomonę.

 Diskusijos dalyviai kaip geros paskaitos požymį įvardijo dėstytojo gebėjimą informaciją pateikti glaustai, konkrečiai ir sistemingai, apsaugoti nuo „perteklinės“ informacijos. Studentai teigė, kad labai svarbu nuo modulio pradžios žinoti aiškų paskaitų planą ir grafikus, kur atsispindėtų visos temos, šaltiniai, literatūra, atsiskaitymų datos. Studentų nuomone, dažnesni tarpiniai atsiskaitymai skatina nuolatinį mokymąsi, tikslingą kompetencijų plėtojimą, patikrina žinias bei padeda įsitikinti, ar paskaita suprasta, todėl jie turėtų vykti dažniau. Paskaitų medžiagą ir atsiskaitymų reikalavimus studentai pageidautų nuo pirmosios studijų dienos rasti internete.

  Studijos pagrįstos studento interesais ir lūkesčiais, todėl dėstytojo bei studento bendradarbiavimas paskaitoje yra labai svarbus, tačiau studentai supranta, kad Universitete dėstytojas yra tik pagalbininkas, o studentai turėtų daugiau studijuoti savarankiškai. Pasak studentų, Universitetas yra neparengiamoji mokykla, todėl motyvuoti, aktyvūs, gerai besimokantys studentai turėtų būti skatinami.

  „Mano nuomone, geroje bei kokybiškoje paskaitoje atrandami nauji mokslo ir žinių tobulinimo metodai, perteikiamos studentui aktualios žinios. Studentas paskaitos metu turėtų išsiaiškinti tik tai, kas jam yra labiausiai nesuprantama. Žinių ir praktikos perteikimas neturėtų vykti vien vartant ir skaitant vadovėlius. Kokybiška paskaita – tokia, iš kurios studentai išeina nustebinti paskaitos dėstymo metodų, o gautos žinios ir praktika nenusileidžia geriausiems užsienio universitetams. Beje, reikia nepamiršti, kad paskaitos kokybė priklauso ne tik nuo dėstytojo, bet ir nuo pačių studentų. Jie privalo lankyti ir aktyviai dalyvauti paskaitose, neturėtų trikdyti paskaitos ir leisti sutelkti dėmesį kitiems studentams bei dėstytojams. Atrodo, smulkmena, tačiau punktualumas taip pat labai svarbu — vėluodami į paskaitas, nors ir kelias minutes, studentai išblaško kitų dėmesį. Todėl reikėtų gerbti kitus ir to vengti“,- sakė LSU studentų atstovybės prezidentas Elvinas Staškus.

  Diskusijos pabaigoje dalyviai išryškino pagrindinę mintį, kad gera paskaita yra ta, kai joje dalyvauja mokslo naujienas žinantis, tyrimus pats atlikęs mokslininkas-dėstytojas ir jo žiniomis tikintis, motyvuotas ir tikrų žinių trokštantis studentas. 

  Ši diskusija buvo pirmoji iš ciklo „Kas yra kokybiškos studijos?“. Artimiausiu metu žadama surengti diskusiją tema „Kokios yra geros praktinės pratybos?“.

 

 

Ryšių su visuomene skyriaus informacija