LSU Lietuvai rengia vaikų fizinio pajėgumo testavimo ir vertinimo metodiką

  

 

    Kaune atidarymo renginiu prasidėjo Lietuvos sporto universiteto (LSU) vykdomas tarptautinis projektas „Ikimokyklinio bei pradinio ugdymo turinio modernizavimas ir pedagogų kvalifikacijos tobulinimas, įdiegiant fizinio pajėgumo testavimo metodiką“. Projektą įgyvendina LSU, jame taip pat dalyvauja partneris iš užsienio – Pietryčių Norvegijos universiteto koledžas (University College of Southeast Norway). Projektas vykdomas pagal LT08 „EEE stipendijų programą“ ir yra finansuojamas iš Europos Ekonominės Erdvės (EEE) finansinio mechanizmo lėšų. Programos operatorius – LR švietimo ir mokslo ministerija, dalį operatoriaus funkcijų atlieka VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra.

   Pusę metų truksiančio projekto tikslas — modernizuoti ikimokyklinio bei pradinio ugdymo turinį ir tobulinti  pedagogų kvalifikaciją, įdiegiant fizinio pajėgumo testavimo metodiką Lietuvoje.

   „Moksliškai pagrįstų ikimokyklinio ir pradinio mokyklinio amžiaus vaikų fizinį pajėgumą matuojančių instrumentų pasaulyje nėra daug. Kuriant vaikų fizinio pajėgumo testavimo ir vertinimo metodiką naudosimės partnerių — norvegų mokslininkų — gerąja patirtimi, kurie prieš keletą metų parengė fizinio pajėgumo testų rinkinį vaikams, o visą procedūrą ir rezultatus paskelbė prestižiniame mokslo žurnale „Physical Therapy“. Metodika lengvai pritaikoma, nes atliekamiems testams nereikia daug papildomos techninės įrangos ir jų taikymas yra lengvai administruojamas. Naudojant šią metodiką galima nustatyti ne tik atskirus fizinio pajėgumo komponentus, bet ir bendrą kompleksinį mokinių fizinį pajėgumą. Tai leis stebėti vaikų fizinio pajėgumo kaitą mokslo metų eigoje, o pedagogams ir mokinių tėvams išsamiau ir individualizuotai vertinti moksleivių gebėjimus“,- pristatydamas projektą sakė jo vadovas doc. dr. Arūnas Emeljanovas.

   Planuojama, kad Lietuvos sporto universiteto dėstytojai, dalyvaujantys projekte, vyks į stažuotę Pietryčių Norvegijos universiteto koledže, kur perims gerąją norvegų patirtį. Norvegai — fizinio pajėgumo vertinimo metodikos ekspertai — pristatys Norvegijos 4–11 metų vaikų fizinio pajėgumo testavimo metodiką, rengs praktines pratybas, kartu su LSU atstovais bus analizuojamos testavimo ir vertinimo procedūros, jų pritaikomumas įvairaus amžiaus bei poreikių vaikams.

  Stažuotėje įgyta patirtis ir teorinės žinios bus panaudotos kuriant ir įdiegiant Lietuvos vaikų fizinio pajėgumo testavimo ir vertinimo metodiką. Tyrimą organizuos ir vykdys LSU atstovai: Arūnas Emeljanovas, Brigita Miežienė, Vida Janina Česnaitienė, Ilona Tilindienė, Rasa Kreivytė, Kristina Zaičenkovienė.

  Remiantis atlikto tyrimo rezultatais bus parengta kvalifikacijos tobulinimo programa ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, siekiant įdiegti iš norvegų perimtą metodiką. Numatoma parengti kvalifikacijos tobulinimo programą ir įvykdyti kvalifikacijos tobulinimo kursus ikimokyklinio ir pradinio ugdymo 1200 pedagogų iš 60 savivaldybių.

   LSU mokslininkai planuoja, remiantis atliktais tyrimo rezultatais, kartu su Norvegijos atstovais parengti kelis mokslinius pranešimus, kuriuos pristatys tarptautinėse mokslinėse konferencijose bei straipsnį moksliniame žurnale.

   Į projekto pristatymą Lietuvos sporto universitete atvyko ne tik šio projekto dalyviai, LSU dėstytojai ir studentai, tačiau ir svečiai: Kauno m. pradinių klasių mokytojų metodinio būrelio pirmininkė Jolanta Vengalienė, Kauno miesto Švietimo ir ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Dileta Tindžiulienė, Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos prezidentė Audronė Vizbarienė. Projekto vadovas doc. dr. Arūnas Emeljanovas pasidžiaugė tarp susitikimo dalyvių užsimezgusia diskusija ir iš atvykusių kolegių gautais patarimais, kaip geriau organizuoti projekte numatytą tyrimą bei kursus pedagogams.

 

Projekto rengėjų informacija