LKKA rektorius prof. Albertas Skurvydas: “ Švietimo ir mokslo ministerija paskubėjo skelbti ekspertų išvadas”

Švietimo ir mokslo ministerijoje buvo pristatyta dalis aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo rezultatų. Su jais visuomenę supažindino  švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) ir Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) atstovai. Komentuodamas pristatytas išvadas, Lietuvos kūno kultūros akademijos rektorius prof. Albertas Skurvydas teigia, kad jas,   nesulaukus galutinio patvirtinimo ir numatytų apeliacijų terminų, pateikti paskubėta.

 

“Galima sakyti, kad tai yra aiškus ministro “falšstartas”, už kurį, sporto terminais kalbant, sportininkas yra pašalinamas iš tolimesnių varžybų, nes pažeidė nustatytas taisykles. Šiais veiksmais ministras akivaizdžiai paskubėjo, nes kitos aukštosios mokyklos dar nėra vertintos. Pasitelkęs jau išbandytas viešųjų ryšių technologijas, jis iš anksto suskirstė aukštąsias mokyklas į “blogas” ir “geras”, tuo sakydamas Lietuvos jaunimui- nesirinkite blogų”,- sakė Akademijos rektorius.

 

Vertindamas ekspertų išvadas, Lietuvos kūno kultūros akademijos rektorius prof. Albertas Skurvydas sako, kad jos palankios aukštajai mokyklai. “ Ekspertų išvados susideda iš dviejų dalių- vertinami aukštųjų mokyklų ištekliai ir veikla. Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA) teigiamai įvertino Akademijos materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius. Taip pat dauguma užsienio bei Lietuvos ekspertų atliekamo veiklos kokybės vertinimo aspektų sulaukė teigiamų vertinimų. Keturi iš penkių kriterijų- MOSTA išvados, studijų programos, mokslinė veikla, poveikis regionui ir visos šalies raidai įvertinti teigiamai, o dėl strateginio veiklos planavimo sulaukėme ekspertų daugiau kritiškų pastabų vertinimo. Strateginis planavimas- nuolatinis procesas, kuris vyksta daugumoje Lietuvos aukštųjų mokyklų, todėl jam skiriame ypatingą dėmesį. Šioje srityje mes vis dar turime pasimokyti ”,- teigė prof. Albertas Skurvydas.

 

Pasak Akademijos rektoriaus, įgyvendinant iš Europos Sąjungos (ES) fondų bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų finansuojamą projektą, Lietuvos kūno kultūros akademijos Tarybų nariai bei administracijos darbuotojai specializuotuose mokymuose bei moderavimo sesijose gerino vadybines kompetencijas, susijusias su organizacijos valdymo tobulinimu, integruotos veiklos strategijų rengimu bei įgyvendinimu.

 

Profesorius priminė, kad Akademijos iniciatyva dar prieš ketverius metus užsienio ekspertai atliko studijų programų vertinimą.  Jų išvados buvo palankios, o jose teigiama, kad Lietuvoje yra išlaikyta unikali sporto specialistų rengimo sistema, laiduojanti brandžius ir nacionalinį pasididžiavimą skatinančius sportinius laimėjimus, unikalią galimybę tūkstančius vaikų įtraukti į kūno kultūros veiklą, skatinti jų užimtumą, gerinti visuomenės sveikatą.

 

“Mes žinome savo silpnybes ir  stiprybes bei galimybes, todėl šis LKKA vertinimas yra kaip stimulas silpnybėms ištaisyti ir stiprybėms toliau tobulinti. Noriu priminti, kad tarp sporto universitetų, kurių pasaulyje yra apie 200, LKKA pagal mokslo ir studijų kokybės rodiklius užima vieną aukščiausių vietų. Deja, mes, akademinės visuomenės atstovai,  labai pasyviai stebime Lietuvos sporto bei sveikatinumo mokslo ir studijų žlugdymo veiksmus. Visa Europa daug dėmesio skiria sporto ir sveikatinimo plėtrai”,- sakė prof. Albertas Skurvydas.

 

Aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas susideda iš dviejų dalių – ekspertai atskirai įvertina aukštųjų mokyklų išteklius ir veiklą. Pirmąją vertinimo dalį sudaro aukštosios mokyklos materialių ir žmogiškųjų išteklių vertinimas, kuriam renkami kiekybiniai duomenys apie atliekamus mokslinius ir taikomuosius tyrimus, pedagoginio ir administracinio personalo sudėtį ir kvalifikaciją, priimamų studijuoti akademinį pasirengimą ir studentų skaičiaus kaitą, valstybės biudžeto lėšų naudojimo tikslingumą bei kita. Šį vertinimą atlieka Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA).

 

Antrąją vertinimo dalį sudaro užsienio ir Lietuvos ekspertų atliekamas aukštosios mokyklos veiklos kokybės vertinimas, apimantis įvairius aukštosios mokyklos veiklos aspektus, įskaitant ir jos studijų kokybės lygį. Šią vertinimo dalį organizuoja Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC).

 

Jei bendras aukštosios mokyklos vertinimas yra teigiamas, aukštoji mokykla akredituojama 6 metams. Jei bent viena iš vertinimo dalių neigiama, aukštoji mokykla akredituojama 3 metams, per kuriuos turi įgyvendinti ekspertų rekomendacijas. 

 

Šiuo metu yra atliktos visos 7 aukštųjų mokyklų vertinimo procedūros, iki metų pabaigos bus baigta dar 10-ties aukštųjų mokyklų antroji vertinimo dalis. Numatoma, kad visos aukštosios mokyklos bus įvertintos 2014 m. pradžioje.

 

Aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas Lietuvoje vykdomas pirmą kartą. Iki mokslo ir studijų reformos buvo tikrinama tik atskirų studijų programų kokybė ir mokslinė veikla.

 

Instituciniu vertinimu siekiama įvertinti bendrą aukštosios mokyklos veiklos kokybę ir valstybės lėšų naudojimo efektyvumą, sukurti prielaidas aukštosios mokyklos veiklai gerinti, apie vertinimo rezultatus informuoti visuomenę ir sprendimų priėmėjus.