Baigėsi LSU vykdomas projektas, interaktyviomis priemonėmis skatinantis vaikų fizinį aktyvumą

  LSU kartu su Kauno rajono Visuomenės sveikatos biuru vykdė projektą Kauno rajono ikimokyklinėse ir pradinio ugdymo įstaigose „Kauno rajono ikimokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokinių fizinio aktyvumo skatinimas, naudojant intervencinę programą HOPSports“. Projekto tikslas — skatinti ikimokyklinio ir pradinio mokyklinio 6-11 metų amžiaus vaikų poreikį būti fiziškai aktyviems bei mažinti fizinį pasyvumą, formuojant teigiamas nuostatas, motyvaciją fizinio aktyvumo atžvilgiu, suteikiant žinių ir ugdant įgūdžius. Projektas truko tris mėnesius. Jo metu visos Kauno rajono ikimokyklinio ir pradinio  ugdymo įstaigos sudarė sąlygas mokiniams bent vienos pertraukos metu interaktyvių metodų pagalba dalyvauti fiziškai aktyvioje veikloje. Projekto vadovas – doc. dr. Arūnas Emeljanovas, vykdytoja – lektorė Brigita Miežienė.

  Praėjusią savaitę Lietuvos sporto universitete vykusiame renginyje dalyvavo Kauno raj. Visuomenės sveikatos biuro direktorius Laurynas Dilys,  administracijos atstovai, Kauno raj. mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų visuomenės sveikatos specialistės, pradinių klasių mokytojos. Projekto dalyviams buvo įteikti pažymėjimai, pristatyti mokinių su mokytojais ir visuomenės sveikatos specialistėmis savarankiškai sukurti fiziškai aktyvių pertraukų filmukai. Visuomenės sveikatos specialistės pasidalijo patirtimi, kaip jų mokyklose įgyvendintas projektas.

  „Tyrimais įrodyta, jog fizinis aktyvumas yra didesnis, kai vaikams suteikiama galimybė įsitraukti į patrauklias jiems veiklas. Ypatingai svarbu jaunesniems, pradinių klasių mokiniams, užsiimti tokiomis fizinėmis veiklomis, kurios jiems atrodytų linksmos, įdomios ir patrauklios, kur jie galėtų atskleisti savo galimybes motyvuojančioje ir palaikančioje aplinkoje. Projekto idėja atliepia Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos į bendruosius ugdymo planus įtrauktą punktą, kuriuo rekomenduojama mokiniams sudaryti sąlygas būti fiziškai aktyviems pertraukų tarp pamokų metu. Sudarant galimybes struktūruotam, organizuotam vaikų fiziniam aktyvumui pertraukų metu, mokykla prisideda prie vaikų sveikatos bei mokymosi pasiekimų gerinimo“,- sakė projekto vykdytoja, LSU dėstytoja B. Miežienė.

  Renginio metu pristatyti ką tik pasibaigusio projekto rezultatai.  Projekto metu buvo vykdytas tyrimas. Dalis dalyvių buvo paskirstyti į eksperimentinę (kurie turėjo organizuotas fiziškai aktyvias pertraukas) ir kontrolinę grupes (kurie tokių pertraukų neturėjo). Rezultatai atskleidė, kad eksperimentinėje grupėje dalyvių pasyviai prie išmaniųjų įrenginių  praleistas laikas per tris projekto mėnesius ženkliai sumažėjo, o kontrolinės nepasikeitė. Taip pat padidėjo eksperimentinės grupės dalyvių motyvacija būti fiziškai aktyviais ir savi-efektyvumas fizinio aktyvumo atžvilgiu.

  Renginio metu Kauno raj. Visuomenės sveikatos biuro specialistai pasidžiaugė, kad nepaisant oficialios projekto pabaigos, kai kurios mokyklos vis dar tęsia fiziškai aktyvių pertraukų programą ir įvairiais kitais būdais stengiasi skatinti mokinius būti fiziškai aktyviais.

 

Projekto rengėjų informacija