Projektas „Moksleivių fizinio aktyvumo skatinimas – ALCIS“ atskleidė, kad vaikai nėra pasyvūs

     

  Universitete pristatytas tarptautinis projektas „Moksleivių fizinio aktyvumo skatinimas – ALCIS“, kurį inicijavo Europos Komisija, atsižvelgdama į nuolat mažėjantį europiečių fizinį aktyvumą. Šis projektas, rudenį vykęs šešiose Europos valstybėse,  skirtas skatinti vaikus keisti gyvenseną, renkantis fizinio aktyvumo ir streso mažinimo sprendimus, kurie turėtų ilgalaikį poveikį jų gerai savijautai. 

  LSU vykusiame baigiamajame renginyje projekto koordinatoriai mūsų šalyje — Lietuvos sveikatingumo klubų asociacijos (LSKA) prezidentas Aurimas Mačiukas ir LSU dėstytoja dr. Simona Pajaujienė — pasidalijo gerąja patirtimi, apžvelgė, ką atskleidė projekto rezultatai, ir pristatė ateities perspektyvas.

  Mūsų šalyje projektas vykdytas 5 didžiausių Lietuvos miestų mokyklose, kurios buvo parinktos LSU dėstytojos ir  Lietuvos kūno kultūros mokytojų asociacijos prezidentės dr. Laimos Triunkūnienės pagalba. Kiekvienoje mokykloje atrinktos po 2—3 mokinių klases (50—100 vaikų, kurių amžius  — 8–12 metų). Iš viso į fizinio aktyvumo veiklas buvo įtraukta apie 5 000 vaikų. Užsiėmimų metu  buvo derinamos smagios kūno kultūros pamokos ir edukacinė programa, naudojant mokomąją medžiagą apie vaiko gyvensenos ir fizinio aktyvumo aspektus. Linksmus praktinius fizinio lavinimo užsiėmimus su muzika vaikams vedė profesionalūs sporto ir sveikatingumo klubų „Impuls“ bei „Fankas“ treneriai. Edukacinės programos metu per keturių pamokų kursą vaikai diskutavo fizinio aktyvumo temomis, pildė užduotis parengtuose pratybų sąsiuviniuose „Fizinio aktyvumo kalendorius“ ir kūrė fizinio aktyvumo manifestą. Vėliau projekto koordinatoriai vykdė mokinių ir mokytojų apklausą, atskleidusią, kaip jie vertina projekto veiklas.

  „Džiaugiamės ir didžiuojamės, kad  ALCIS projektas sulaukė puikių atsiliepimų ir įvertinimų iš Europos Komisijos. Šis projektas atskleidė realias moksleivių fizinio aktyvumo skatinimo galimybes. Lietuvos sveikatingumo centrai, bendraudami su mokyklomis, kartu su Airijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Olandijos ir Italijos partneriais įrodė, kad vaikai nėra pasyvūs ir nemotyvuoti mankštinimuisi — jie labai trokšta judesio! Moksleiviai nori judėti, tik tikisi veiksmo: smagaus, šiuolaikiško, netikėto, įvairaus ir, svarbiausia, su nuo šiuolaikinių fizinio aktyvumo technologijų neatsiliekančiais mokytojais ir instruktoriais",- apibendrindama projektą sakė projekto koordinatorė, LSU dėstytoja S. Pajaujienė.

 

Ryšių su visuomene skyriaus informacija