Geri projekto „Šiuolaikinio trenerio kvalifikacijos tobulinimas“ mokymų dalyvių atsiliepimai skatina tobulėti

Vykdant projekto „Šiuolaikinio trenerio kvalifikacijos tobulinimas“ (SRF-KT-2019-1-0014) antro etapo veiklas buvo surengti mokymai, kuriuose Lietuvos sporto universiteto dėstytojai supažindino projekto dalyvius su sporto etika, vaikų ir jaunimo fizinio aktyvumo skatinimo bei treniravimo ypatumais, fizinio aktyvumo ir fizinio pajėgumo testavimu bei vertinimu, negalią turinčių asmenų fizinio aktyvumo ir treniravimo ypatumais.

Projekto dalyvių paprašėme pasidalyti savo nuomone apie mokymų kokybę bei aktualumą jų profesinei veiklai, kokias kompetencijas įgijo ir patobulino projekto metu.

Iš daugiau nei šimto projekto mokymuose dalyvavusiųjų apklausos anketą užpildė 79. Džiaugiamės, kad projekto mokymų kokybę (5 balų sistemoje) net 91 proc. dalyvių įvertino gerai (4 balai) ir labai gerai (5 balai).

Paklausus dalyvių, ar aktualios projekto paskaitos jų profesinėje veikloje, dauguma atsakė, kad „tikrai aktualios“. Cituojame: „Be abejonės aktualios praplečia suvokimą, gilina specifines žinias, darbo su turinčiais negalią, skirtingomis amžiaus grupėmis ypatumus“, „Labai aktualios, nes neturiu patirties“, „Projekto paskaitos buvo aktualios mano sporto šakai“, „Visos paskaitos daugiau ar mažiau praplėtė akiratį. Sužinojau daug dalykų, kuriuos galima pritaikyti savo sporto šakoje“, „Taip, labai aktualios ne tik profesinėje veikloje, bet ir bendram išprusimui“.

Dauguma dalyvių įgijo arba patobulino bendrąsias mokymosi bei nuotolinio mokymosi, bendradarbiavimo, komunikacijos, kūrybiškumo, didaktines kompetencijas. Be to, daugelis pažymėjo, kad atnaujino arba įgijo žinių apie įvairaus amžiaus asmenų fizinio aktyvumo ir treniravimo ypatumus, suprato darbo su neįgaliais žmonėmis specifiką, įgijo sporto psichologijos žinių. Cituojame dalyvių atsiliepimus: „Įgijau šių kompetencijų: vaikų ir jaunimo treniravimo ir testavimo: krūvio planavimo, greičio ir ištvermės ugdymo metodikos. Sporto etikos ir istorijos. Sužinojau daug įdomių man naujų dalykų, apie neįgaliųjų sporto šakų ypatumus“, „Patobulinau intelektualines, emocines, socialines ir moralines kompetencijas“, „Įgijau skaitmeninio bendravimo ir bendradarbiavimo, asmeninio tobulėjimo kompetenciją ir mokėjimo mokytis kompetenciją“, „Tobulinau didaktines kompetencijas, kurios leidžia geriau pažinti sportininką bei jo poreikius, kaip jį motyvuoti, kaip kurti  ir valdyti sportinio rengimo procesą“, „Pagilinau turimas žinias, sužinojau daug naujo ir naudingo!“, „Sužinojau naujos informacijos apie neįgaliųjų, vaikų treniravimą, pagilinau žinias, kaip organizuoti renginius, praplėčiau žinias apie bendravimo įgūdžius, vaikų testavimo metodus“, „Patobulinau žinias ir pagerinau suvokimą apie planų sudarymą. Praplėčiau suvokimą apie vaikų psichologiją ir darbą su jais, labai daug sužinojau ir pagerinau savo žinių bagažą apie neįgaliųjų sportą“.

Paklausę mokymų dalyvių apie labiausiai imponavusius ir įsiminusius dėstytojus, sulaukėme puikaus įvertinimo ir padėkų: „Visi dėstytojai buvo įdomūs ir kartu skirtingi, todėl buvo įdomu klausytis visų“, „Dėkoju už puikius kursus ir metodinę knygą. Ji labai naudinga“, „Visi patiko, tikrai buvo stipriai pasiruošę ir stengėsi. Bendravo, domėjosi, kaip jaučiasi studentai. Tikrai įdėjo daug pastangų. Ir ne tik akademinių. Dėstytojai puikiai geba bendrauti, geros iškalbos ir įtraukiai pasakoja. Esu mokiusis iš viso 4-iuose universitetuose ir galiu pasakyti, kad Jūsų dėstytojų stilius ypatingas. Veržlumas, laisvumas, begalinė asmeninė patirtis ir meilė savo dalykui mane sužavėjo“, „Labai padeda įrašinėjamos paskaitos, kai galima pažiūrėti patogiu metu“, „Visi dėstytojai puikūs pedagogai, visi patiko“, „Visi lektoriai yra savo srities profesionalai. Ačiū visiems!“, „Negalėčiau išskirti tik kelių lektorių. Visi lektoriai pateikinėjo informaciją labai įdomiai,daug skaidrių ir video. Sugebėjo sudominti savo dėstomu dalyku. Buvo įdomu. AČIŪ”.

Džiaugiamės, kad šis projektas suteikė galimybę tobulinti daugiau nei šimto sporto ir fizinio aktyvumo specialistų kvalifikaciją. Projektas „Šiuolaikinio trenerio kvalifikacijos tobulinimas“ yra bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas.

Ilgametė universiteto dėstytojų akademinė ir mokslinė patirtis leido išsamiai ir šiuolaikiškai pateikti visą mokymų medžiagą, kuri sugulė metodinėje knygoje „Šiuolaikinio trenerio kvalifikacijos tobulinimas“.

Šiuo metu rengiamasi trečiam projekto etapui, kai keletas mokymo dalyvių keturis mėnesius dirbs su neįgaliais vaikais ir paaugliais, mokydami juos plaukti. Taip per projekto mokymus įgytos žinios ir kompetencijos bus panaudotos praktikoje.

Projekto vadovės dr. Kristinos Visagurskienės informacija