LSU atstovai patirtimi dalijosi mokytojų forume „Žingsnis į ateitį: fizinio ugdymo ir inovacijų perspektyvos“

Lietuvos sporto universitetas (LSU) kartu su socialiniu partneriu Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla birželio 13 d. organizavo respublikinį mokytojų forumą „Žingsnis į ateitį: fizinio ugdymo ir STEM tiltas“. Forumas subūrė daugiau nei 100 įvairių dalykų mokytojų, mokyklų vadovų ir švietimo specialistų, kurie diskutavo apie fizinio ugdymo bei inovacijų integravimo visame ugdymo procese galimybes bei ilgalaikę naudą.

Forumo tikslas buvo aptarti fizinio ugdymo ir inovacijų integracijos galimybes bei iššūkius Lietuvos mokyklose. Kartu tai buvo gera proga suburti mokytojus ir mokslininkus diskusijai apie aktualius švietimo politikos pokyčius bei lūkesčius mokytojui ugdant kompetencijas, taikant novatoriškas mokymo metodikas. Be to, buvo bandoma ieškoti būdų, kaip plėtoti mokytojų žinias mokinių tvariai saviugdai ugdyti, įtvirtinant fizinio aktyvumo, sveikatos tausojimo ir stiprinimo nuostatas bei kompetencijas.

LSU Fizinio ir socialinio ugdymo katedros profesoriaus dr. Arūno Emeljanovo pranešimas „Kodėl greičiausiai fizinio ugdymo mokytojai gyvens ilgiau nei kitų dalykų mokytojai?“ ir mokytojus privertė susirūpinti savo pačių sveikata bei ilgaamžiškumu. LSU doc. dr. Rita Gruodytė-Račienė kalbėjo apie kinestetiškai stimuliuojančią mokymo(si) aplinką ir jos įtaką fizinio raštingumo ugdymui. LSU doc. dr. Renata Rutkauskaitė dalinosi NORD-Plus Horizontal projekto „Mokyklos aplinkos prieinamumas fiziškai raštingiems ir aktyviems skaitmeninimo eroje“ (angl. Schoolyard Affordances for Physically Literate and Active Schoolchildren in Era of Digitalization, SAPLACED, projekto Nr. NPHZ-2021/10040) metu atliktų tyrimų rezultatais, įžvalgomis bei gerosios patirties pavyzdžiais apie motyvuojančios aplinkos kūrimą mokyklų kiemuose, skatinančią tiek fizinį aktyvumą, tiek mokinių smalsumą. Kauno moksleivių techninės kūrybos centro direktorius Giedrius Vaidelis savo pranešime aptarė STEM (mokslas, technologijos, inžinerija, matematika) dalykų svarbą ir jų integracijos galimybes mokyklose. Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos atstovai dr. Kęstutis Bunevičius ir Jūratė Morkūnienė pristatė pranešimą apie individualizuoto požiūrio į vaikų ugdymą ir mokytojo autoritetą fizinio ugdymo pamokose svarbą. Dr. Audrius Korsukovas ir Daiva Micėnė (Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla) pasidalijo įžvalgomus apie fizinio ugdymo ir biologijos dalykų integravimo galimybes.

Po pranešimų vyko diskusija, kurioje su mokytojais diskutavo visi pranešėjai ir forumo dalyviai. Diskusiją moderavo dr. Dalia Lapėnienė ir doc. dr. Renata Rutkauskaitė.

Forumo programa

Informaciją parengė

doc. dr. R. Rutkauskaitė, dr. K. Visagurskienė, doc. dr. R. Gruodytė–Račienė ir I. Čikotienė