Atrinktos geriausios rugsėjį pasiūlytos idėjos LSU
Rugsėjo pradžioje Universiteto svetainėje startavo nauja rubrika „Pasiūlyk savo idėją LSU!“. Bendruomenės narius pakvietėme pasidalyti savo idėjomis ir pasiūlymais, kaip gerinti mokslo ir studijų kokybę universitete. Visi norintys galėjo balsuoti už pasiūlytas idėjas, spausdami „pritariu“ arba „nepritariu“ mygtuką.
Pristatome geriausias rugsėjį pasiūlytas idėjas, o kiekvieną mėnesį bus renkamos trys daugiausiai balsavusiųjų pritarimo sulaukę siūlymai. Geriausios idėjos bus įtrauktos į LSU metinį darbų planą, o kiekvieną mėnesį geriausia išrinkta idėja bus įgyvendinta.
Rugsėjo mėnesio geriausios idėjos (kalba netaisyta):
I vieta
1. Mokomojoje medžiagoje pabaigoje surašyti iš kur ir kokio senumo yra medžiaga, iš kurios mokomės.
2. Dėstytojai turi viešai paskelbti savo konsultacinių valandų laiką ir vietą.
3. Vertinti turėtų nešališkas (ne dėstantis) dėstytojas.
4. Pažymiai neturėtų būti skelbiami viešai.
5. Kiekvienas dėstytojas turėtų vykdyti su jo vedamomis paskaitomis susijusią veiklą ir įtraukti į ją studentus.
6. Paskaitų metu pristatyti, kokius mokslinius straipsnius dėstytojas yra parašęs. 7. Neeilinė atestacija visiems dėstytojams.
Pritaria – 79, nepritaria – 17 balsavusiųjų.
II vieta
Mano supratimu Lietuvos sporto universiteto ateitis priklauso nuo mokslui talentingų dėstytojų ir studentų „kritinio kiekio“ ir aplinkos, leidžiančios talentams atsiskleisti.
Todėl siūlau:
1) Kitais metais į LSU priimti studentus, kurių minimalus balas būtų >3 (dabar buvo – 2).
2) Profesoriams ir docentams atestavimo kriterijuose numatyti mokslinių darbų pripažinimo tarptautinėje erdvėje rodiklius, pvz., visi straipsniai cituojami per 5 metus >30 kartų (negali LSU dirbti tik „vietiniai“ profesoriai — jie turi būti tarptautinio lygio, jei ne — geriau tokių nereikia… Būtina ieškoti ar kantriai išsiugdyti gerus).
3) Per artimiausius 5 metus pasikviesti į LSU dirbti ne mažiau kaip penkis labai aukšto tarptautinio lygio (H indeksas > 30) mokslininkus, kurie padėtų rengti naują LSU talentų kartą.
4) Imtis ryžtingų priemonių mobilizuoti dėstytojus atlikti aukšto tarptautinio lygio tyrimus ir juos transformuoti į studijas (kurie to nesugeba daryti, t. y., nesugeba mokytis — skelbti neeilinę atestaciją).
5) Individualizuoti dėstytojų atlyginimą pagal jo mokslo pasiekimus per 5 metus — labai gerai dirbantis turi labai gerai uždirbti, neturi būti blogai dirbančių!
6) Peržiūrėti vadovaujančiųjų gebėjimus lyderiauti.
7) Atsisakyti „miegančių“ visų grandžių vadovų.
8) LSU bendruomenė privalo „rimtai pasikalbėti“ savo viduje, kad nebūtų dėstytojų ir kitų darbuotojų, kurie „piktybiškai teršia“ LSU išorėje ir tai daro vien dėl to, kad „nemėgsta“ mokslo.
9) Apjungti du fakultetus — padaryti vieną, bet labai stiprų; apjungti visas sveikatinimo programas (ir rekreacijos) — padaryti iš trijų vieną, bet labai stiprią; apjungti visas strategines tyrimo kryptis — padaryti vieną integruotą, bet labai stiprią.
Vadybos programą palikti tik magistratūroje, o bakalauro studijose — specializaciją; rimtai pakalbėti dėl Treniravimo sistemų mokslo vystymo — dabar jis „tragiškas“, nors visas viltis dedame, kiek matau, į jį.
10) Nereikalingą mokslui ir studijoms infrastruktūrą „investuoti“ į LSU mokslo ir studijų vystymą. Labai linkėčiau sėkmės LSU bendruomenei siekiant tik aukščiausio lygio mokslo ir studijų standartų. Žinoma, visi mes turime suprasti, kad tai lengva ir greitai nebus. Bet nedaryti negalime. Nedarysime — nebus LSU! Man taip pat labai sunku ir gal neįmanoma bus pasiekti to, ką siūlau, tačiau ir aš kito kelio neturi, jei noriu gero LSU. O aš noriu…
Pritaria – 71, nepritaria – 17 balsavusiųjų.
III vieta
Mūsų gerbiamam universitetui siūlau ieškoti ne tik talentingų studentų sporte, bet ir moksle. Skirkite daugiau dėmesio talentingiems ir motyvuotiems studentams, kurie nerasdami kur save realizuoti universitete po bakalauro studijų pasirenka kitus universitetus, skiriančius dėmesį patiems gabiausiems. Kai jie tampa nacionalinio ir pasaulinio lygio specialistai, visą garbę prisiimam sau. Kaip atrasti tuos talentus, universiteto ateitį?
1) Aktyvinti SMD veiklą (ji vos gyvuoja).
2) Dėstytojai, informuokit studentus apie studentų mokslinės praktikos galimybes, įtraukit juos į savo tyrimus ne kaip tiriamuosius, o kaip tyrėjus.
3) Paskatinkit gabiausius finansiškai ar kitokiais būdais. Tiesiog parodykit jiems dėmesį ir turėsime stiprų ateities universitetą. Jei tik pasistengsite paieškoti protų tarp studentų, jūs patys nustebsite jų galimybėmis. Visi pasaulinio lygio universitetai „investuoja“ į jaunus protus. Pas mus tokios strategijos nėra. Reikia įgyvendinti mokslo talentų paieškos strategiją.
Pritaria – 71, nepritaria – 18 balsavusiųjų.
Kviečiame ir toliau teikti savo idėjas bei pasiūlymus, kaip gerinti mokslo ir studijų kokybę universitete. Kviečiame visus, turinčius originalių minčių, įžvelgiančius problemas ir jų sprendimo būdus, išsakyti savo nuomonę ir taip prisidėti prie LSU tobulinimo.
Tai galite padaryti adresu: http://is.lsu.lt/kiti/pasiulyk#102
Ryšių su visuomene skyriaus informacija