Būsimiems fizinio ugdymo mokytojams iš LSU paskaitos vyko mokykloje

Fizinio ugdymo ir sporto studijų programos nuolatinių studijų ketvirto kurso studentams paskaitos vyko Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijoje. Per studijų modulio „Neformalaus fizinio ugdymo organizavimas ir vykdymas“ paskaitas, remdamiesi sveikatos ministro įsakymu, studentai atliko visos mokyklos 1–4 klasių mokinių (iš viso 394) fizinio pajėgumo nustatymą, vedė fizinio ugdymo pamokas ir neformalaus ugdymo būrelius, susipažino su mokyklos infrastruktūra: sporto aikštynu, čiuožykla, baseinu, sporto salėje esančiomis netradicinėmis mokymo priemonėmis. Be to, studentai Vilda Dmitrijeva ir Rytis Pranskūnas 8 klasių mokiniams pristatė Lietuvos sporto universitetą ir studijų programas.

Prieš atlikdami testus studentai pristatė mokiniams fizinio pajėgumo nustatymo tikslus, mokinių fizinio pajėgumo testų atlikimo metodiką ir rezultatų įvertinimo tvarką bei paaiškino, kad fizinio pajėgumo nustatymas nesiejamas su sportinio meistriškumo pasiekimais ar varžybomis, nebus vertinamas pažymiu, o yra skirtas mokinio fiziniam pajėgumui nustatyti ir jo kitimui stebėti. Atlikę testus studentai kiekvieno mokinio fizinę ypatybę priskyrė nurodytai fizinio pajėgumo zonai: „Sveikatai palankus fizinis pajėgumas“ (arba žalia spalva) rodo gerą, sveikatai palankų fizinį pajėgumą, „Reikia tobulėti“ zona (arba geltona spalva) – mokiniui reikia tobulinti savo fizines ypatybes siekiant sveikatai palankaus fizinio pajėgumo, „Sveikatos rizikos zona“ (arba raudona spalva) rodo mokinio sveikatai kylančią riziką dėl jo fizinio pajėgumo lygio. Studentai, atsižvelgdami į individualias mokinio ypatybes bei jo sveikatos būklę, teikė rekomendacijas, kaip gerinti fizinį pajėgumą.

Studentai pripažino, kad praktinė patirtis buvo labai naudinga: šalia esantis dėstytojas ir fizinio ugdymo mokytojas moko, pataria, pagiria ir paskatina ieškoti įvairesnių būdų įtraukiant mokinius į fizines veiklas, ugdant jų fizinį raštingumą.

Doc. dr. Laimos Trinkūnienės informacija