LSU mokslininkai parengė mobiliosios aplikacijos #walk15 modernizavimo techninių galimybių studiją

Lietuvos sporto universitetas (LSU) vykdo projektą „Mobilios aplikacijos Walk15 modernizavimo techninių galimybių studija, naujų ėjimo maršrutų sukūrimui, pasitelkiant dirbtinio intelekto metodus“.
LSU mokslininkų tikslas buvo parengti mobiliosios aplikacijos #walk15 modernizavimo techninių galimybių studiją, pasitelkiant dirbtinio intelekto metodus, kurie padės naujiems ėjimo maršrutams sukurti. Sporto ir laisvalaikio ekonomikos mokslo grupė – prof. dr. Edmundas Jasinskas, prof. dr. Biruta Švagždienė, doc. dr. Artūras Simanavičius, doktorantas Antanas Ūsas – ištestavo potencialių vartotojų elgseną, apžvelgė dirbtinio intelekto galimybes, atliko konkurentų ir rinkoje esančių jų produktų analizę bei pateikė produkto tolesnio plėtojimo planą, taip prisidėdami prie sėkmingo projekto starto.
Atlikta mokslinės literatūros ir „Google Analytics“ duomenų analizė parodė mobiliosios programėlės #walk15 vartotojų elgsenos išskirtinumus. Programėlės vartotojai organizuoti, kruopščiai išdėsto savo laiką, kad įveiktų gautus iššūkius, visą dieną būdami fiziškai aktyvūs. Vartotojai #walk15 programėle naudojasi 5–7 dienas per savaitę ir yra linkę teikti pasiūlymus bei rekomendacijas jai tobulinti. Jie seka papildomus programėlės siūlomus renginius ir dalyvauja juose. Bendras vartotojų naudojimosi mobiliuoju telefonu darbo metu laikas – 2 val. 39 min., o vien per pertrauką –  vidutiniškai 37 min. Per dieną mes vidutiniškai telefoną patikriname 58 kartus. Dauguma šių tikrinimų yra trumpi, mažiau negu 2 min. Vartotojas #walk15 programėlėje vidutiniškai praleidžia 2 min. 25 sek.
Dirbtinio intelekto galimybės #walk15 programėlę gali kilstelti į kitą lygmenį. Žmogaus ir kompiuterio sąveikos tyrimai parodė, kad kai technologijos tiesiogiai keičiasi žinutėmis su žmonėmis, teikiamos paslaugos efektyvumas padidėja.
Esami #walk15 programėlės vartotojai prisidėjo prie tolesnio jos plėtojimo plano, išskirdami ją iš kitų rinkoje esančių programėlių. Vartotojų nuomone, ši programėlė padėtų motyvuoti žmones aktyviau leisti laisvalaikį. Programėlė aktuali ir turizmo sferoje. Vartotojai teigė, kad #walk15 padėtų atrasti naujas ir įdomias pasaulio vietas. Nors fizinio aktyvumo ir pažinimo skatinimo rinkoje vyrauja didelė konkurencija, vartotojai mato programėlę savo naudojamųjų sąraše. Atlikus konkurentų ir rinkoje esančių jų produktų analizę nustatyta, kad #walk15 turi labai didelį augimo potencialą.