- +Studijos
- +Mokslas
- -Paslaugos
- +LSU mobilioji sporto mokslo laboratorija
Romualdas Malinauskas
- Profesorius
Fizinio ir socialinio ugdymo katedra - Romualdas Malinauskas
- romualdas.malinauskas@lsu.lt
Biografija
Išsilavinimas / education
Metai | Įvykis |
---|---|
1984 | VU, taikomoji matematika, matematikas/ Vilnius university, 1984, Professional qualification of mathematician |
1994 | VU, psichologijos specialybė, psichologas/ Vilnius university, 1994, Professional qualification of psychologist |
1999 | Socialinių mokslų daktaras (07S, edukologija) (Diplomas: DA 010171, Vilnius, 1999. 12 21), Lietuvos kūno kultūros akademija ir Vilniaus pedagoginis universitetas/ PhD, Education Science (S 007), (Lithunian Academy of Physical Education and Vilnius Pedagogical University), 21-12-1999 |
Profesinė veikla / professional qualification
Metai | Įvykis |
---|---|
1997-2003 | Pedagogikos ir psichologijos katedros vedėjas, nuo 2003 eina profesoriaus pareigas / Head of the Department of Pedagogy and Psychology; Professor position since 2003 |
2004-2007 | Sporto pedagogikos ir psichologijos katedros vedėjas / Head of the Department of Sports Pedagogy and Psychology |
2008-2011 | Socialinių ir humanitarinių mokslų katedros vedėjas / Head of the Department of Social Sciences and Humanities |
2012 iki dabar/ 2012 up to now | Fizinio ir socialinio ugdymo katedros profesorius / Professor of Department of Physical and Social Education |
Mokslinė veikla mokslo grupėse / Scientific activity in scientific groups
Strateginė mokslo kryptis | Mokslininkų grupė | Pareigos |
---|---|---|
Fizinis ugdymas ir gerovė/ Physical education and well-being | Ugdymas per sportą / Education through sport | Mokslinės grupės vadovas / Head of the scientific group |
Mokslinės veiklos sąsaja su pedagogine veikla
2023
Mokslinės veiklos sąsaja su pedagogine veikla (parašyti) |
---|
Mokslinių tyrimų rezultatai panaudojami dėstomuose ir koordinuojamuose moduliuose "Sporto ir fizinio ugdymo psichologija" (antros pakopos), "Sporto psichologija" (trečios pakopos) |
2022
Mokslinės veiklos sąsaja su pedagogine veikla (parašyti) |
---|
Mokslinių tyrimų rezultatai panaudojami dėstomuose ir koordinuojamuose moduliuose "Sporto ir fizinio ugdymo psichologija" (antros pakopos), "Sporto psichologija" (trečios pakopos |
2021
Mokslinės veiklos sąsaja su pedagogine veikla (parašyti) |
---|
Mokslinių tyrimų rezultatai panaudojami dėstomuose ir koordinuojamuose moduliuose "Sporto ir fizinio ugdymo psichologija" (antros pakopos), "Sporto psichologija" (trečios pakopos). |
2020
Mokslinės veiklos sąsaja su pedagogine veikla (parašyti) |
---|
Mokslinių tyrimų rezultatai panaudojami dėstomuose ir koordinuojamuose moduliuose "Sporto ir fizinio ugdymo psichologija" (antros pakopos), "Sporto psichologija" (trečios pakopos) |
2019
Mokslinės veiklos sąsaja su pedagogine veikla (parašyti) |
---|
Mokslinių tyrimų rezultatai panaudojami dėstomuose ir koordinuojamuose moduliuose "Sporto ir fizinio ugdymo psichologija" (antros pakopos), "Sporto psichologija" (trečios pakopos) |
2018
Mokslinės veiklos sąsaja su pedagogine veikla (parašyti) |
---|
Mokslinių tyrimų rezultatai panaudojami dėstomuose ir koordinuojamuose moduliuose "Sporto ir fizinio ugdymo psichologija", "Lyderystės edukologija sporte" |
Mokslinės kvalifikacijos kėlimas
2023
Išklausytos tobulinimosi, kvalifikacijos paskaitos, seminarai, kursai | Įvertinimas valandomis |
---|---|
Mokymai "Dirbtinis intelektas studijose: galimybės ir ribos". 2023-04-06 14:00 val. | 3 |
Seminaras - Edukacinis forumas. Vasario 28 d. 15.00–17.00 val. | 2 |
Vebinaras - "MDPI International Day of Education Webinar". Jan 24 2023, 08_00 PM. 2 val. | 2 |
Seminaras - Socialinis kapitalas ir sveikatai bei aplinkai draugiškas elgesys. February 22, 2023, 1 val. | 1 |
Mokymai "Kritinė pedagogika – įvairovę palaikančios ir bendradarbiavimu besiremiančios mokymosi aplinkos kūrimas" 2023 m. kovo 8 d. 13.00-15.00 val. | 2 |
Mokymai - NeIšnaudotos MOODLE aplinkos galimybės 2023 04 27 2 val ROMUALDAS_MALINAUSKAS_2023-1523 | 2 |
Seminaras - Streso ir nerimo įveikos metodikos. 2023.01.11. 2 val. | 2 |
Mokymai „Kaip nesunkiai išmokti dirbti su grafinio dizaino CANVA programa?" 2023 03 165 | 2 |
Seminaras „Piliečių balsas: kaip sąžiningai jį išgirsti?” 2023 02 23 | 2 |
Mokymai - 2023-01-12 14:00 – 16,00, MS Booking sistemos pristatymas. | 2 |
Internetinis seminaras - Atvirų duomenų supratimas. 2023 03 02. | 1 |
Nuotolinis seminaras LSU dėstytojams ir mokslo darbuotojams rugsėjo 20 d. 15.30 -17.00 val. | 1,5 |
Nuotolinis seminaras LSU dėstytojams ir mokslo darbuotojams rugsėjo 20 d. 15.30 -17.00 val. | 1,5 |
Internetinis seminaras - Discover how institutions can partner with ProQuest. 2023 11 13. 1 val. | 1 |
Mokymai - MOODLE įrankis - įverčių knygelė. 2023-09-14 14-00. | 1,5 |
Mokymai (2023-09-21. 14:00), Šiurkštūs darbo drausmės pažeidimai. Ką reikia žinoti darbuotojams dėl neteisėtų atleidimų | 1,5 |
Internetinis seminaras apie autorių teises (Nov 16, 2023. 06:00 PM) | 1 |
Seminaras apie skaitmeninimą - Nov 28, 2023 10 00 - 12 in Europe Vilnius ASEM Public Online Seminar on Digitalisation | 2 |
Mokymai - „MS Teams pradedantiesiems: pagrindiniai įrankiai ir funkcijos". 2023-10-19 . 2 val. | 2 |
Seminaras - Psichomocinė asmens sveikata - problemos ir pagalbos teikimas" 2023 08 31 | 1,5 |
Nuotolinis seminaras - Dirbtinio intelekto taikymas. 2023 11 30. 2 val. | 2 |
Seminaras - Dirbtinio intelekto naudojimas įv. srityse (2023 m. lapkričio 16 d.) | 5 |
2022
Išklausytos tobulinimosi, kvalifikacijos paskaitos, seminarai, kursai | Įvertinimas valandomis |
---|---|
Akademinis susitikimas su prof. habil. dr. MARIJA BARKAUSKAITE - MOKOMĖS IŠ PRAEITIES KURDAMI ATEITĮ | 3 |
Paskaita "socialinių mokslūų tyrimų etika" | 1,5 |
Mokymai „Kibernetinė higiena (kaip valyti savo kibernetinius dantis)". | 2 |
ScienceDirect didaktika – internetinis seminaras bibliotekininkams ir akademikams | 2 |
Seminaras - Mokslinio tyrimo duomenų valdymo etika, gruodzio 2 d. | 3,5 |
Vebinaras - Scopus ir mokslinių duomenų pateikimas | 2 |
Internetinis seminaras - Bibliotekų kolekcijų ir vartotojo patirties transformavimas | 2 |
Tarptautinė diskusija - Mokslinių tyrimų sąžiningumo tarnybų valdymo modeliai Europoje: kur mes esame | 5 |
Seminaras -“Etika akademinėje aplinkoje 2022“ | 2,5 |
Seminaras - diskusija - Kokio doktorantūros modelio norime - 2022 10 11 14 val. | 2,5 |
Nuotoliniai mokymai „"Apverstos klasės“ metodo taikymas studijų procese". | 3 val. |
“Priešiškos informacinės operacijos Lietuvoje. Kaip išlikti budriems” - paskaita kovo 10 d. 2022 | 2 val. |
Nuotoliniai mokymai „MS Office 365 galimybės. MS Forms - grįžtamojo ryšio ir registracijų įrankis". | 2 val. |
Nuotoliniai mokymai „Vaizdo apdorojimo programų naudojimas rengiant paskaitų vaizdo medžiagą". | 2 val. |
Nuotoliniai mokymai „Dėstau, vertinu, egzaminuoju: edukacinės technologijos dėstytojo darbe". | 2 val. |
Seminaras - MS Outlook - ne tik elektroninis paštas | 2 val. |
Seminaras apie aukštųjų mokyklų studijų transformacijos sistemą Baltijos šalyse | 3 val. |
2021
Išklausytos tobulinimosi, kvalifikacijos paskaitos, seminarai, kursai |
---|
LSU bibliotekos organizuoti mokymai tema "Bibliometrijos rodiklių (AIF, IF, CiteScore, SNIP) paieska Clarivate Analytics, Scopus Duomenų bazėse" |
2021.06.15_seminaras apie intelektinę nuosavybę |
Seminaras "Egzaminų ir atsiskaitymų organizavimas nuotoliniu būdu". (Organizavo LieDM konsorciumas ir Vilniaus universitetas, 2021.03.24). |
Kvalifikacijos seminaras - Microsoft Teams platformos naudojimas nuotoliniam darbui |
Kvalifikacijos seminaras - EBSCO e-knygų panaudojimas moksliniuose tyrimuose |
Kiolno universiteto seminaras - Ką daro profesionalūs sportininkai, norėdami atsipalaiduoti ir būti susikaupę |
Nuotolinis seminaras „Patyčios sporte“ |
V. Andriukaičio paskaita tema : „Europos Sąjungos žaliasis kursas“. |
Webinaras: Europos požiūris į grobuonišką akademinę praktiką |
Edukacijos forumas - Moksliniais tyrimais grįsto ugdymo ir švietimo link |
Seminaras - Nuotolinis (kontaktinis) mokymas |
Seminaras 2021.06.15_Virtualios dėstytojų ir studentų auditorijos iššūkiai |
2020
Išklausytos tobulinimosi, kvalifikacijos paskaitos, seminarai, kursai |
---|
European sport platform event - seminaras |
ISSBD 2020 Pandemic Keynotes -seminaras |
Seminaras "Sudėtingų bendravimo situacijų valdymas" |
Virtualus dedukologijos doktorantūros konsorciumų seminaras |
Seminaras "Virtualus mobilumas - Kas tai?" |
Vebinaras" Netikrų mokslo renginių atpažinimo gairės" |
Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos organizuojamas seminaras „Vadovavimas doktorantui“ |
Vebinaras „Linkedin galimybės: universitetui, bendruomenei ir kiekvienam asmeniškai” |
2019
Išklausytos tobulinimosi, kvalifikacijos paskaitos, seminarai, kursai |
---|
Mokymai dėl duomenų apsaugos reikalavimų, 2019 06 05 |
Dalyvavimas 8 val. mokslinėje konferencijoje, 2019 11 21 |
Seminaras Global Matrix 3.0 on Physical Activity for Children and Youth: International Results from 49 Countries , 2019 03 01 |
Seminaras "Dėstytojo paveikslas sociokultūriniame kontekste", 2019 01 15 |
Seminaras "Bibliometrijos rodiklių paieška" 2019 02 08 |
Seminaras "Dėmesingu įsisąmoninimu (mindfulness) grįstas streso valdymas" |
2018
Išklausytos tobulinimosi, kvalifikacijos paskaitos, seminarai, kursai |
---|
Seminaras Informacijos paieška |
Akademinis seminaras Terminologijos darbo mažmožiai |
Seminaras- Dėstytojo paveikslas |
Mokslo populiarinimo veiklos darbai ir mokslinių tyrimų sklaida visuomenei
2023
Mokslo populiarinimo veiklos pavadinimas | Trumpas aprašymas | Internetinė nuoroda ir sklaidos šaltinis (dokumentas) |
---|---|---|
Penkių šalių futbolininkų, paveiktų Covid-19, streso įveikos charakteristikos pristatymas 13-me TARPTAUTINIAME ŠVIETIMO, SVEIKATOS IR ŽMOGAUS JUDĖJIMO KONGRESE | Konstatuota, kad neadaptyvios įveikimo strategijos - neigimas, svaigalų vartojimas, neigiamų emocijų išleidimas ir kt. ir jų naudojimas leido sumažinti subjektyviai patirtą sportininkų stresą. Būtent šių strategijų naudojimas leido patirti mažesnį streso lygį. Hipotezė, kad sportininkai pandemijos įkarštyje rečiau pasitelkia į problemą orientuotas streso įveikimo strategijas, tokias kaip aktyvus streso įveikimas ir veiklos planavimas, pasitvirtino. | Diplome lucrari in congres-70 konferencija MOKSLO ATASKAITAI |
Mokslinio tyrimo viešinimas LSU tinklapyje 2023 m. balandžio 7 d. | Lietuvos sporto universiteto (LSU) mokslininkų doc. dr. Tomo Sauliaus ir prof. dr. Romualdo Malinausko straipsnis empiriškai pagrindžia, kad Racionalios emocinės elgesio terapijos metodų taikymas gali padėti pagerinti būsimų trenerių psichologinę adaptaciją po pandemijos.Tyrimas atskleidžia, kokiomis priemonėmis galėtų būti stiprinamas sportininkų bei sporto trenerių psichologinis atsparumas ir tobulinami jų emocijų valdymo įgūdžiai. Darytina apibendrinanti išvada, kad suvokus neigiamų minčių reikšmę neadaptyvių emocijų atsiradimui, tampa aiškesnės sportininkų bei sporto trenerių emocinių problemų prevencijos galimybės. | https://stats.sender.net/browser_preview/FGO9GSs7Ph_AU4S2 |
Interviu žiniasklaidai - LRT.lt "Laikai pasikeitė: kodėl vis daugiau krepšininkų taria „ne“ rinktinei." 2023.06.09 | profesorius R. Malinauskas beveik tris dešimtmečius tyrinėja sportininkų psichologijos procesus, ir įgyta patirtimi dalijasi su LRT.lt skaitytojais. • R. Malinauskas mano, kad krepšininkai atsisakyti žaisti rinktinėje gali dėl emocinio, fizinio pervargimo, pakitusio rinktinių tvarkaraščio ar patiriamo išorinio spaudimo. • „Pagrindinė būtų priežastis tada, kai krepšininkas atsisako be jokio pasiteisinimo. Čia jau diskutuoti nesvarstau, tai yra absoliučiai nepateisinama priežastis. Krepšininkas tokiu atveju turi pasiteisinti visuomenei, šaliai, federacijai, gali vieniem vienaip, kitiem kitaip, mažiau ar daugiau, bet padaryti tai privalo.“ | https://www.lrt.lt/naujienos/sportas/10/2005281/laikai-pasikeite-kodel-vis-daugiau-krepsininku-taria-ne-rinktinei |
Mokslinio tyrimo viešinimas LSU tinklapyje 2023 12 22 d. | Lietuvos sporto universiteto Sveikatos, fizinio ir socialinio ugdymo katedros mokslininkai Romualdas Malinauskas ir Vilija Malinauskienė atliko longitudinį tyrimą, kuriame analizuojamos Lietuvos universitetų trenerių emocinio perdegimo, suvokiamo streso ir lyties sąsajos, lyginant emocinio perdegimo ir suvokiamo streso rodiklius prieš koronaviruso pandemiją ir po jos. Tyrimo rezultatai atskleidė lyčių skirtumus pagal perdegimo komponentus (išsekimo, depersonalizacijos ir sumažėjusio pasitenkinimo darbu), bet ne pagal jaučiamą stresą. Tyrimo išvados gali būti naudingos siekiant suprasti, kad intervencinės priemonės, kuriomis siekiama sumažinti trenerių emocinį perdegimą, turėtų būti skirtos organizacijoms, o ne tik atskiriems asmenims. | https://preview.mailerlite.io/emails/webview/428274/108245664729662776 |
Dalyvavimas LRT radijo laidoje "Ryto garsai" - Lietuvos krepšininkai Filipinuose žais ketvirtfinalio atkrintamąsias rungtynes su Serbija (2023 09 05) | Prof R. Malinauskas: "Reiškinys, kai komanda ar sportininkas dėl mažų pradinių lūkesčių pasiekia geresnių rezultatų, nei tikėtasi, vadinamas "nuvertintos komandos proveržio efektu" arba vaizdingai tariant „išalkusių žaidėjų proveržio efektu“. Taip atsitinka, kai komanda ar sportininkas nelaikomi pagrindiniais čempionato dalyviais ir nėra slegiami didelių lūkesčių. Taip buvo 2010 m. vyko Pasaulio čempionatas, lūkesčių nebuvo, nebuvo spaudimo, o buvo laimėta bronza. Į rinktinę juk atėjo tokie žaidėjai (dalis kviečiamųjų atsisakė), kurių techniniai ar taktiniai gebėjimai nėra tiek ištobulinti, bet jie tikrai turi kovinę dvasią, tai tikrai yra pliusas rinktinei. Atėjo žaidėjai, kurie pasitikėjo vieni kitais, kuriems yra lengviau atsilaikyti prieš kritiką iš išorės, nes jie susitelkę, susitelkę į savo tikslus. Jie nori siekti rezultato, vidinis balsas jiems nesipriešina. Tokie žaidėjai turi racionalesnį mąstymą, nes žvaigždės kartais galvoja, kad negali daryti klaidų, o tie atėję sportininkai vietoje tokio įsitikinimo turi suvokimą, kad yra žmogiška daryti klaidų, o ir treneris turi atleisti jiems tokias klaidas, kokių neatleistų žvaigždėms (kurios atsisakė pakvietimo į rinktinę)." | https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000292160/ryto-garsai-lietuvos-krepsininkai-filipinuose-zais-ketvirtfinalio-atkrintamasias-rungtynes-su-serbija |
Mokslinės publikacijos viešinimas | LSU tinklapyje |
2022
Mokslo populiarinimo veiklos pavadinimas | Trumpas aprašymas | Internetinė nuoroda ir sklaidos šaltinis (dokumentas) |
---|---|---|
Viešas pristatymas 'Karjeros diena su LSU mokslininkais -,,Mokslininko kelias" | "Karjeros dienų“ renginiai, vykę mokykloje 2022 gegužės 9 – 13d. sukvietė 7-8 klasių mokinius į susitikimus su alumniais, LSU mokslininkais: Lietuvos sporto universiteto prof. prof. dr. Romualdu Malinauskas pateikė vertingų dalykų apie karjerą, mokslininko kelią. | https://www.vileisiumokykla.lt/naujienos/karjeros-dienu-renginiai |
Sporto psichologo žvilgsnis į Pasaulio futbolo čempionatą: kas triumfuos pasaulio futbolo čempionate Katare | LSU profesorius R. Malinauskas beveik tris dešimtmečius nagrinėja sportininkų psichologijos procesus, o įgyta patirtimi dalijasi su LSU studentais. Remdamasis moksliniais darbais, R. Malinauskas nagrinėjo, kaip pasaulio čempionatams rinktinės yra pasiruošę psichologiškai. Psichologiniu požiūriu labai svarbu, kaip bus nusiteikę komandų lyderiai – argentiniečių ir prancūzų. Lyderiai veda savo komandas į pergales. Buvo istorijų, kai argentiniečiams ne visada sekėsi, bet dabar L. Messi tikrai atrodo susikaupęs ir kažin ar Argentina be jo būtų tokia, kokia yra dabar. | https://www.lrt.lt/naujienos/sportas/10/1843403/sporto-psichologas-mato-kas-triumfuos-pasaulio-futbolo-cempionate-katare |
KTU, LSU, VU doktorantūros mokslinių darbų pristatymas LETA _ Edukacijos forume „Atskleista ugdymo realybė ir praktiniai sprendimai ateičiai“ | Akcentuota, kad jungtinėje doktorantūroje doktorantai yra visuomet įtraukiami į mokslo projektus, ir į lietuviškus, ne tarptautinius, o tie projektai juk visuomet yra aktualiausių edukologijos tyrimų lauke . Šios bendros doktorantūros visose edukologijos disertacijose yra sprendžiamos problemos, kurių rezultatas – gautos reikšmingos mokslui ir praktikai žinios. Pvz., LSU neabejotinai turi didelį potencialą mokslinių tyrimų ir doktorantūros plėtrai sporto edukologijos, fizinės bei emocinės asmenybės raidos tyrimų tematikose, o tai edukologijos mokslo perspektyvoje yra labai plati tyrimų tematika, suteikianti galimybės tyrimų temoms atsiskleisti ir plėstis. LSU potencialas vykdyti edukologijos mokslo tyrimus buvo įvertintas net 5 balais vertinant kartu su kitais socialiniais mokslais. | https://www.youtube.com/watch?v=oi81kIN6JSI |
Mokslinio tyrimo viešinimas LSU tinklapyje | Lietuvos sporto universiteto (LSU) mokslininkai prof. dr. Romualdas Malinauskas ir doc. dr. Vilija Malinauskienė atliko tyrimą, kuriuo buvo siekiama atskleisti jaunimo ir suaugusiųjų mokyklų mokinių socialinių emocinių įgūdžių ugdymo ypatumus per fizinio ugdymo pamokas. Šio tyrimo naujovė – tai socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programos įgyvendinimas netipiškose mokyklose per fizinio ugdymo pamokas. Pabrėžiant tyrimo reikšmingumą, pirma, jis padeda mokslininkams geriau suprasti jaunimo ir suaugusiųjų mokyklų mokinių socialinių emocinių įgūdžių ugdymo specifiką per fizinio ugdymo pamokas, nes šių mokyklų mokiniai dažniausiai būna susidūrę su įvairiomis rizikomis, todėl geresnis jaunimo ir suaugusiųjų mokyklų mokinių socialinių emocinių įgūdžių ypatumų supratimas padės ir mokytojams, ir mokiniams, siekiant paversti savo silpnybes stiprybėmis ir įveikti įvairius iššūkius. Antra, šis tyrimas rodo, kad socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programa gali būti sėkmingai įgyvendinama ne tik bendrojo ugdymo mokyklose per fizinio ugdymo pamokas, bet ir jaunimo bei suaugusiųjų mokyklose. | https://www.lsu.lt/lsu-mokslininkai-tyre-jaunimo-ir-suaugusiuju-mokyklu-mokiniu-socialiniu-emociniu-igudziu-ugdyma-per-fizinio-ugdymo-pamokas |
Pranešimas žiniasklaidai „Sporto psichologo žvilgsnis į Lietuvos rinktinės padėtį: „Reikėtų nesureikšminti „gyvenk arba mirk“ rungtynių | Vienu geriausių savo srities specialistu laikomas profesorius R. Malinauskas beveik tris dešimtmečius nagrinėja sportininkų psichologijos procesus, o įgyta patirtimi dalijasi su LSU studentais. Specialistas pastebi, kad šiame Europos čempionate Lietuvos rinktinė patiria kaip niekada didelį aplinkos spaudimą. R. Malinausko teigimu, reikėtų mažiau dėmesio kreipti į prasčiausią lietuvių startą Senojo žemyno pirmenybių istorijoje ir labiau susitelkti artėjančioms grupės etapo rungtynėms. | https://www.lrt.lt/naujienos/sportas/10/1772828/sporto-psichologo-zvilgsnis-i-lietuvos-rinktines-padeti-reiketu-nesureiksminti-gyvenk-arba-mirk-rungtyniu |
https://www.ziniuradijas.lt/laidos/ekspertai-pataria/gyvenk-arba-mirk-sporto-psichologo-zvilgsnis-i-lietuvos-rinktines-padeti | Vienu geriausių savo srities specialistu laikomas profesorius R. Malinauskas beveik tris dešimtmečius tyrinėja sportininkų psichologijos procesus, ir įgyta patirtimi dalijasi su Žinių radijo klausytojais. Specialistas pastebi, kad šiame Europos čempionate Lietuvos rinktinė patiria kaip niekada didelį aplinkos spaudimą. R. Malinausko teigimu, reikėtų mažiau dėmesio kreipti į prastą lietuvių startą Senojo žemyno pirmenybėse ir labiau susitelkti artėjančioms grupės etapo rungtynėms. | https://www.ziniuradijas.lt/laidos/ekspertai-pataria/gyvenk-arba-mirk-sporto-psichologo-zvilgsnis-i-lietuvos-rinktines-padeti |
Mokslinės publikacijos viešinimas | LSU tinklapyje |
2021
Mokslo populiarinimo veiklos pavadinimas | Trumpas aprašymas | Internetinė nuoroda ir sklaidos šaltinis (dokumentas) |
---|---|---|
Didesnis fizinis aktyvumas mažina tikimybę paaugliams susirgti depresija | Siekdami atskleisti paauglių depresijos simptomus numatančius veiksnius, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSU) mokslininkai – doc. Vilija Malinauskienė ir prof. Romualdas Malinauskas atliko mokslinį tyrimą. Tyrėjų teigimu, aukštas vidinės darnos lygis bei aukšta savivertė, įsitraukimas į mokyklos gyvenimą, didesnis fizinio aktyvumo lygis mažino paauglių depresijos simptomų atsiradimo tikimybę. Tačiau ją didino patirtas negatyvus elgesys mokykloje, šeimos stresas bei smurtas, psichosomatiniai sveikatos nusiskundimai ir rūkymas. Atkreiptas dėmesys ir į tai, kad mergaitės labiau nei berniukai yra linkusios į depresiją. Pasak LSU atstovų, šioje studijoje nagrinėti paauglių depresijos simptomus numatantys veiksniai – psichosocialiniai, gyvensenos, vidiniai resursai, savęs vertinimas, įsijungimas į mokyklos gyvenimą, patirtas negatyvus elgesys mokykloje, taip pat – šeimos stresas bei smurtas, psichosomatiniai sveikatos nusiskundimai bei lytis, pritaikant hierarchinę regresijos analizę Kauno miesto moksleivių reprezentatyvioje imtyje. Tyrimas patvirtino daugiafaktorinę paauglių depresijos simptomų kilmę. Tyrimas paskelbtas Clarivate Analytics Web of Science žurnale „International Journal of Envidonmental Research ar Public Health“. | https://www.lrt.lt/naujienos/sveikata/682/1419949/mokslininkai-didesnis-fizinis-aktyvumas-mazina-tikimybe-paaugliams-susirgti-depresija |
Sporto psichologo žvilgsnis į Europos futbolo čempionatą: įvardijo stipriausias ir silpniausias rinktines | LSU profesorius R. Malinauskas beveik tris dešimtmečius nagrinėja sportininkų psichologijos procesus, o įgyta patirtimi dalijasi su LSU studentais. Remdamasis moksliniais darbais, R. Malinauskas nagrinėjo, kaip Europos ar pasaulio čempionatams rinktinės ruošiasi psichologiškai. Profesoriaus teigimu, tokio rango varžyboms kaip Europos ar pasaulio čempionatai rinktinės psichologiškai turėtų pradėti ruoštis ne pasirengimo cikle, o daug anksčiau – likus bent metams iki pirmenybių pradžios. Pagrindinė išvada yra ta, kad būtina suprasti, jog šiuolaikinis futbolas apima ir sporto mokslą, ir psichologiją, todėl treneriai turi integruoti šiuos dalykus į savo programas jei nori išgauti gerą rezultatą. | https://www.lrytas.lt/sportas/futbolas/2021/07/05/news/sporto-psichologo-zvilgsnis-i-europos-futbolo-cempionata-ivardijo-stipriausias-ir-silpniausias-rinktines-19985713 |
Naujo R. Malinausko vadovėlio „Fizinio ugdymo psichologija“ – ir saviugdai, ir studijoms, – pristatymas. | Vadovėlis yra naudingas psichologijos dėstytojams, sporto mokslo atstovams. Ši knyga naudinga fizinio ugdymo mokytojams, mokiniams, fizinio ugdymo programų specialistams, universitetų studentams, fizinio ugdymo studijų programų studentams, psichologams, treneriams. Knyga gali būti naudinga tėvams ir suinteresuotiems asmenims, siekiantiems geriau suprasti fizinio ugdymo svarbą vaikų sveikatai. Vadovėlyje analizuojama geriausių Europos ir JAV mokslininkų darbų patirtis, be to, ieškoma pusiausvyros tarp teorijos ir praktikos. Knygoje daug dėmesio skiriama fizinio ugdymo psichologijos tyrimo metodologijai, fizinio krūvio ir psichikos sveikatos sąsajų apibūdinimui, motyvacijos fiziniam aktyvumui stiprinimo tyrimams, naujausių mokymo metodų, skirtų palankiam motyvaciniam klimatui kurti, analizei, teigiamo savęs vertinimo per fizinio ugdymo pamokas ugdymui, savaveiksmiškumo ir fizinio ugdymo sąsajų analizei, ugdytojų ir ugdytinių socialinės sąveikos ypatumams, fizinio ugdymo mokytojo psichologijai. | https://bit.ly/3mldhnU |
KTU, LSU, VU doktorantūros pristatymas LETA _ Edukacijos forume „Atskleista ugdymo realybė ir praktiniai sprendimai ateičiai“ | Akcentuota, kad jungtinės edukologijos krypties doktorantūros plėtrai, o tuo pačiu ir doktorantų rengimui aktualūs vykstantys ir prognozuojami pokyčiai visuomenėje, kurie skatina naujų tyrimo tematikų atsiradimą ir tuo pačiu įgalina efektyvų doktorantūros studijose parengtų doktorantų ekspertinio indėlio didinimą, panaudojant atrastas naujausias mokslo žinias, sprendžiant kylančius iššūkius. | https://www.youtube.com/channel/UCHxFzyS1l3eAxn-gXT4BHbQ |
Labiausiai cituojamų Web of Science mokslo straipsnių viešinimas | Labiausiai cituojamų Clarivate Analytics Web of Scienc mokslo straipsnių sklaida nuolat atnaujinamame internetinės sklaidos šaltinyje PUBLONS | https://publons.com/researcher/1423757/romualdas-malinauskas/ |
Mokslinės publikacijos viešinimas | LSU tinklapyje |
2020
Mokslo populiarinimo veiklos pavadinimas | Trumpas aprašymas | Internetinė nuoroda ir sklaidos šaltinis (dokumentas) |
---|---|---|
LSU tyrimas atskleidė, kad mažas moterų fizinis aktyvumas laisvalaikiu susijęs su psichologiniu distresu | Reprezentatyvi vidurinių mokyklų mokytojų, bendrosios praktikos slaugytojų ir gydytojų apklausa buvo anonimiška. Tyrimo rezultatai parodė, kad visų trijų profesijų atstovių mažas fizinis aktyvumas laisvalaikiu buvo susijęs su psichologinio distreso simptomais, vertinant kompleksiškai su kitais nepalankiais darbo aplinkos (įtampa darbe, maža sprendimų laisvė darbe, menka socialinė parama darbe, patiriamas priekabiavimas darbe) ir kasdienio gyvenimo (stresas šeimoje ir buityje) rizikos veiksniais. | https://www.lsu.lt/lsu-tyrimas-atskleide-kad-mazas-moteru-fizinis-aktyvumas-laisvalaikiu-susijes-su-psichologiniu-distresu |
Universitetų studentų vyrų emocinės inteligencijos ir psichologinės gerovės sąsajos: mediacinis suvokiamos socialinės paramos ir suvokiamo streso vaidmuo | Pasitelkus sudėtingas struktūrinių lygčių modeliavimo procedūras pavyko išsiaiškinti, kad suvokiama socialinė parama atlieka tarpininko (mediatoriaus) vaidmenį emocinės inteligencijos ir psichologinės gerovės ilgalaikės sąveikos kontekste. Be to, nustatyta, kad suvokiamas stresas nebuvo tarpininkas emocinės inteligencijos ir psichologinės gerovės ilgalaikių sąsajų kontekste. Todėl galima konstatuoti, kad šis tyrimas pabrėžia suvokiamos socialinės paramos svarbą universitetų studentams, tiriant suvokiamą stresą, emocinę inteligenciją ir psichologinę gerovę. | viesinimas straipsnio 2020 04 04 |
Labiausiai cituojamų mokslo straipsnių viešinimas | Labiausiai cituojamų mokslo straipsnių sklaida nuolat atnaujinamame internetinės sklaidos šaltinyje | https://publons.com/researcher/1423757/romualdas-malinauskas/ |
Mokslinės publikacijos viešinimas | LSU tinklapyje |
2019
Mokslo populiarinimo veiklos pavadinimas | Trumpas aprašymas | Internetinė nuoroda ir sklaidos šaltinis (dokumentas) |
---|---|---|
LSU mokslininkų parengta ugdymo programa turi įtaką jaunųjų krepšininkų savaveiksmiškumui | Tyrimo rezultatai patvirtino hipotezę, kad jaunųjų krepšininkų socialinis savaveiksmiškumas didesnis po ugdymo programos nei prieš ją. Tyrimo rezultatai parodė, kad edukacinė programa buvo veiksminga eksperimentinės grupės socialiniam savaveiksmiškumui ir jo komponentams – asmeniniam savęs valdymui (streso valdymui) ir emocijų kontrolei, – ugdyti | https://www.lsu.lt/lsu-mokslininku-parengta-ugdymo-programa-turi-itaka-jaunuju-krepsininku-savaveiksmiskumui/ |
Mokslo populiarinimo interviu - LRT.Su kokiais iššūkiais susiduria karjerą baigę sportininkai (Ryto garsai) | Remiantis naujausiais moksliniais analizuojama, su kokiais iššūkiais susiduria karjerą baigę profesionalūs sportininkai ir kaip jiems sekasi pradėti naują gyvenimą. Kalbama apie dvigubos karjeros reikšmę ir naudą. | https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000070066/ryto-garsai-su-kokiais-Issukiais-susiduria-karjera-baIge-profesioIonalus-sportininkai |
Rekomendacijos sportuoiančių vaikų treneriams ir tėvams | Rekomendacijos tėvams. Padedant vaikams pasirinkti tinkamą sporto šaką, pirmiausia atsižvelgti, kurią lankydami jie jaustųsi laimingi, daugiau judėtų. | SFUK rekomendacijos |
Mokslinės publikacijos viešinimas | LSU tinklapyje |
2018
Mokslo populiarinimo veiklos pavadinimas | Trumpas aprašymas | Internetinė nuoroda ir sklaidos šaltinis (dokumentas) |
---|---|---|
Mokslo populiarinimo interviu "Trenerio, komandos ir sirgalių pergalė" | Žurnale "Prie kavos" 2018 Nr. 21 duodamas interviu apie trenerio kompetencijos įvertinimo kriterijus | viesinimas _ sporto psichologijos ekspertas 1 |
Mokslo populiarinimo interviu - Sporto psichologas: aukščiausio lygio turnyruose vienas pagrindinių sėkmės garantų – psichologinis tvirtumas | Pasaulio futbolo čempionatas sporto mokslininkams įdomus įvairiais aspektais. Pateikiama sporto renginio psichologinė analizė. | https://www.delfi.lt/sportas/archive/psichologinis-tvirtumas-pagrindinis-ginklas-pries-nesvarius-zaidimus-pasaulio-futbolo-cempionate.d?id=78293893 |
Vidinės motyvacijos saviugdos seminarų ciklo organizavimas | Surengti keturi seminarai, kuriuose buvo nagrinėjamos vidinės motyvacijos stiprinimo galimybės | vidines motyvacijos stiprinimo seminaru ciklas _ organizatorius Malinauskas |
LSU tyrimas atskleidė, kad aukštesnio emocinio intelekto merginos savo sveikata rūpinasi labiau nei vaikinai | Aukštesnio emocinio intelekto merginos labiau rūpinasi savo sveikata ir ją stiprina, dažniau stengiasi išvengti nelaimingų atsitikimų (avarijų) nei vaikinai. Tačiau viskas yra priešingai, jei emocinis intelektas yra žemesnis – tokio emocinio intelekto merginos mažiau rūpinasi nei vaikinai. Taip teigia LSU mokslininkai prof. dr. Romualdas Malinauskas, prof. dr. Audronė Dumčienė, doc. dr. Saulė Sipavičienė ir doc. dr. Vilija Malinauskienė, tyrę, ar Lietuvos universitetų studentų emocinės inteligencijos ir su sveikata susijusio elgesio ryšys priklauso nuo lyties. | https://www.lsu.lt/lsu-tyrimas-atskleide-kad-aukstesnio-emocinio-intelekto-merginos-labiau-rupinasi-savo-sveikata-nei-vaikinai/ |
Rekomendacijos sportuoiančių vaikų treneriams ir tėvams | LSU tinklapyje |
Vadovavimas ar konsultavimas apgintoms daktaro disertacijoms
2023
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (vadovas ar konsultantas) | Institucija |
---|---|---|
Eimantas Pocius | Vadovas | LSU |
2022
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (vadovas ar konsultantas) | Institucija |
---|---|---|
Kristina Grigaitė | Vadovas | LSU |
Eimantas Pocius | Vadovas | LSU |
2021
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (vadovas ar konsultantas) | Institucija |
---|---|---|
Kristina Grigaitė | Vadovas | LSU |
Eimantas Pocius | Vadovas | LSU |
2020
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (vadovas ar konsultantas) | Institucija |
---|---|---|
Kristina Grigaitė | Vadovas | LSU |
Eimantas Pocius | Vadovas | LSU |
2019
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (vadovas ar konsultantas) | Institucija |
---|---|---|
Artūras Janauskas | Vadovas | LSU |
Kristina Grigaitė | Vadovas | LSU |
2018
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (vadovas ar konsultantas) | Institucija |
---|---|---|
Artūras Janauskas | Vadovas | LSU |
Kristina Grigaitė | Vadovas | LSU |
Dalius Juodsnukis | Vadovas | LSU |
2017
Disertacijos vadovo v., pavardė | Disertacijos konsultanto v., pavardė | Disertanto v., pavardė, institucija |
---|---|---|
Romualdas Malinauskas | Dalius Juodsnukis, LSU | |
Romualdas Malinauskas | Artūras Janauskas, LSU |
2016
Disertacijos vadovo v., pavardė | Disertacijos konsultanto v., pavardė | Disertanto v., pavardė, institucija |
---|---|---|
Romualdas Malinauskas | Audronė Dumčienė | Artūras Akelaitis, LSU |
Romualdas Malinauskas | Dalius Juodsnukis, LSU | |
Romualdas Malinauskas | Artūras Janauskas, LSU |
2015
Disertacijos vadovo v., pavardė | Disertacijos konsultanto v., pavardė | Disertanto v., pavardė, institucija |
---|---|---|
Audronius Vilkas | Romualdas Malinauskas | Vytė Kontautienė, Klaipėdos universitetas |
Romualdas Malinauskas | Audronė Dumčienė | Artūras Akelaitis, LSU |
Romualdas Malinauskas | Dalius Juodsnukis, LSU | |
Romualdas Malinauskas | Artūras Janauskas, LSU |
Dalyvavimas daktaro disertacijos gynimo taryboje
2023
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (narys, pirmininkas) | Gynimo data, institucija |
---|---|---|
Aleksandrs Astafičefs | Narys | 2023 01 31, LASE, LATVIJA |
Natalija Kaunickienė | Narys | 2023 09 29, VU |
Aušra Kardašienė | Pirmininkas | 2023 09 29, VU |
2022
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (narys, pirmininkas) | Gynimo data, institucija |
---|---|---|
Katrina Valgemute | Narys | 2022 04 14, LASE (Ryga) |
Vaiva Balčiūnienė | Pirmininkas | 2022 05 27, LSU |
Simona Daniutė | Narys | 2022 09 28, VU |
2021
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (narys, pirmininkas) | Gynimo data, institucija |
---|---|---|
Vitalija Putriūtė | Pirmininkas | 2021 02 18, LSU |
Sandrita Škėrienė | Narys | 2021 03 31, KTU |
Skaistė Kovienė | Narys | 2021 05 28, VU ŠA |
2020
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (narys, pirmininkas) | Gynimo data, institucija |
---|---|---|
Robert Leščinskij | Narys | 2020 09 18, KTU |
Eglė_Misiūnaitė-Bačiauskienė | Narys | 2020 09 18, KTU |
Lolita Dudėnienė | Narys | 2020 10 15, LSU |
Audinga Kniubaitė | Pirmininkas | 2020 10 15, LSU |
2019
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (narys, pirmininkas) | Gynimo data, institucija |
---|---|---|
Tadas Gulbinas | Narys | 2019 05 31, ŠU |
Regina Karvelienė | Narys | 2019 05 31, ŠU |
Audrius Armas | Narys | 2019 06 07, LSU |
Valentina Demidenko | Narys | 2019 06 20, KTU |
Lina Gaižiūnienė | Narys | 2019 06 20, KTU |
Rimantas Mėlinis | Pirmininkas | 2019 09 26, LSU |
2018
Doktoranto vardas pavardė | Pozicija (narys, pirmininkas) | Gynimo data, institucija |
---|---|---|
Justinas Monkevičius | Narys | 2018 03 23, LEU |
Edita Gelbūdienė | Narys | 2018 05 11, KTU |
Rūta Ilgūnė-Martinėlienė | Narys | 2018 09 12, LEU |
Rita Kantanavičiūtė | Narys | 2018 10 05, ŠU |
Evelina Jaleniauskienė | Narys | 2018 11 09, KTU |
2017
Gynimo data | Institucija, kurioje apginta disertacija | Tarybos narys | Oponentas | Recenzentas |
---|---|---|---|---|
2017 05 30 | KTU | Egidijus Nedzinskas | ||
2017 10 12 | LEU | Džeraldas Dagys | ||
2017 10 20 | KTU | Gintarė Valinevičienė | ||
2017 10 20 | KTU | Nijolė Putrienė | ||
2017 10 27 | KTU | Mindaugas Dubosas | ||
2017 12 14 | LEU | Agnė Juškevičienė |
2016
Gynimo data | Institucija, kurioje apginta disertacija | Tarybos narys | Oponentas | Recenzentas |
---|---|---|---|---|
2016 12 08 | LEU | Snieguolė Vaičekauskienė | ||
2016 02 12 | Šiaulių universitetas | Aistė Valaikienė | ||
2016 05 26 | LEU | Rasa Nedzinskaitė | ||
2016 09 05 | LEU | Džiuljeta Ruškytė |
2015
Gynimo data | Institucija, kurioje apginta disertacija | Tarybos narys | Oponentas | Recenzentas |
---|---|---|---|---|
2015 06 18 | KTU | Andrius Eidimtas | ||
2015 09 04 | LSU | Rasa Mickūnienė | ||
2015 09 25 | LEU | Violeta Jadzgevičienė | ||
2015 10 09 | ŠU | Saulius Vaivada | ||
2015 12 17 | LEU | Mikas Balkevičius | ||
2015 12 17 | LEU | Asta Meškauskienė | ||
2015 12 21 | LEU | Auksė Petruškevičiūtė | ||
2015 12 22 | LSU | Natalja Kočergina |
Vykdomi projektai
2023
Projekto pavadinimas | Projekto tipas * | Projekto numeris | Fondo (institucijos), kuriam teikta praiška, pavadinimas | Pareiškėjas (LSU vaidmuo: partneris ar koordinatorius) | Komentaras |
---|---|---|---|---|---|
Mokslinių tyrimų vykdymo kompetencijų ugdymas doktorantams ir jauniesiems mokslininkams Uzbekistano kūno kultūros ir sporto universitete | Mokslo | Nr. 2023-K-032 | CPVA Kvietimas teikti paraiškas Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos fondo lėšoms gauti | Koordinatorius | |
Skirtingo amžiaus jaunųjų krepšininkųpozityvaus elgesio įgūdžių nustatymas pandemijos metu | Kiti mokslo | P-PUB-23-64 | LMT Kiti-straipsnio publikavimas | Koordinatorius |
2022
Projekto pavadinimas | Projekto tipas * | Projekto numeris | Fondo (institucijos), kuriam teikta praiška, pavadinimas | Pareiškėjas (LSU vaidmuo: partneris ar koordinatorius) | Komentaras |
---|---|---|---|---|---|
Mokslo straipsnio "Metaanalizė psichologinių intervencijų, skirtų sumažinti universiteto studentų stresą, nerimą ir depresiją Covid-19 pandemijos metu" žurnale "International Journal of Environmental Research and Public Health" | Kiti mokslo (straipsnio publiakvimas) | Nr. P-PUB-22-92 | LMT | Koordinatorius | |
Mokslo straipsnio "Telekomunikacijos pardavimų vadybininkų emocinis perdegimas" publikavimas žurnale "International Journal of Environmental Research and Public Health" Nr. P-PUB-22-108 | Kiti mokslo (straipsnio publikavimas) | Nr. P-PUB-22-108 | LMT | Koordinatorius |
2020
Projekto pavadinimas | Projekto tipas * | Projekto numeris | Fondo (institucijos), kuriam teikta praiška, pavadinimas | Pareiškėjas (LSU vaidmuo: partneris ar koordinatorius) | Komentaras |
---|---|---|---|---|---|
Mokslo straipsnio "Psichologinės intervencijos į priklausomybę nuo interneto / išmaniųjų telefonų linkusiems paaugliams ¬ metaanalizė" publikavimas | Kiti mokslo (straipsnio publikavimas) | Nr. P-PUB-19-91 | LMT | Koordinatorius |