Baigėsi LSU vykdomas tarptautinis projektas
Lietuvos sporto universitete (LSU) įvyko baigiamasis LSU vykdomo tarptautinio projekto „Ikimokyklinio bei pradinio ugdymo turinio modernizavimas ir pedagogų kvalifikacijos tobulinimas, įdiegiant fizinio pajėgumo testavimo metodiką“ renginys. Su sėkmingu finišu projekto vykdytojus pasveikinti atvyko Kūno kultūros ir sporto departamento atstovė dr. Inga Gerulskienė, Kauno rajono visuomenės sveikatos biuro direktorius Laurynas Dilys, Lietuvos kūno kultūros mokytojų asociacijos prezidentė dr. Laima Trinkūnienė, Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos prezidentė Audronė Vizbarienė ir būrys šalies pedagogų.
Pusę metų trukusio projekto tikslas — modernizuoti ikimokyklinio bei pradinio ugdymo turinį ir tobulinti šalies pedagogų kvalifikaciją. Jį LSU įgyvendino kartu su partneriu iš užsienio – Pietryčių Norvegijos universiteto koledžu.
Iš norvegų perėmė vaikų fizinio pajėgumo testavimo metodiką
Projektas buvo vykdomas keliais etapais. Lietuvos sporto universiteto dėstytojai, dalyvaujantys projekte, vyko į stažuotę Pietryčių Norvegijos universiteto koledže, kur sėmėsi žinių iš norvegų. Fizinio pajėgumo vertinimo ekspertės prof. dr. Ingunn Fjørtoft ir dr. Lise Kjønniksen pristatė Norvegijos 4–11 metų vaikų fizinio pajėgumo testavimo metodiką, rengė praktines pratybas, kartu su LSU atstovais analizavo testavimo ir vertinimo procedūras, jų pritaikomumą įvairaus amžiaus bei poreikių vaikams.
Stažuotėje įgyta patirtis ir teorinės žinios panaudotos kuriant bei įdiegiant Lietuvos vaikų fizinio pajėgumo testavimo ir vertinimo metodiką. Jos patikimumui įvertinti projekto vykdytojai įvykdė tyrimą, kurio metu ištyrė 200 ikimokyklinio ir 400 pradinio mokyklinio amžiaus vaikų fizinį pajėgumą. Remiantis atlikto tyrimo rezultatais, parengta kvalifikacijos tobulinimo programa ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, siekiant įdiegti iš norvegų perimtą metodiką.
Liepos mėnesį LSU atstovai vyko į didžiausią Europoje tarptautinį sporto kongresą Vienoje (Austrija), kur pristatė projekto metu kartu su norvegais atlikto tyrimo rezultatus. LSU ir Norvegijos mokslininkai atlikto tyrimo pagrindu taip pat rengia kelis mokslinius straipsnius, kurie bus publikuoti tarptautiniuose moksliniuose žurnaluose.
Apmokė 1200 Lietuvos pedagogų
Projekto vykdytojai parengė programą bei rugpjūtį pradėjo nemokamus kvalifikacijos tobulinimo kursus šalies pedagogams, kurie tęsėsi ir visą rugsėjo mėnesį. Iš viso projekto metu kursai surengti 1200 pedagogų iš 60 savivaldybių.
Mokymų metu LSU dėstytojai supažindino pedagogus su ikimokyklinio ir pradinio mokyklinio amžiaus vaikų fizinio pajėgumo testavimo metodika. Mokymus skirtingose Lietuvos savivaldybėse vykdė LSU atstovės, dalyvavusios stažuotėje Norvegijoje ir perėmusios gerąją norvegų patirtį: dr. Rasa Kreivytė, doc. dr. Ilona Tilindienė ir dr. Kristina Zaičenkovienė. Lietuvos pedagogams teorinių paskaitų metu pristatyta vaikų testavimo metodika, jos privalumai. Praktinių užsiėmimų metu pedagogai patys atliko fizinio pajėgumo testus, mokėsi, kaip reikia jiems pasiruošti ir vykdyti. Neabejojama, kad šie mokymai leis plėtoti bendrąsias ir profesines ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogų kompetencijas, suteiks naujų žinių.
„Lietuvos pedagogai gausiai ir entuziastingai dalyvavo mokymuose, o jiems pasibaigus sulaukėme puikių atsiliepimų. Kadangi norinčiųjų dalyvauti seminaruose buvo daugiau nei numatyta projekte, surengėme ir papildomus nemokamus kursus tiems pedagogams, kurie nepateko į skirtingose savivaldybėse vykdytus mokymus. Didelis mokytojų aktyvumas parodė, kad projektas reikalingas ir naudingas. Tai — geriausias įvertinimas“,- sakė projekto vadovas prof. dr. Arūnas Emeljanovas.
Geriau perprasti vaikų fizinio pajėgumo testavimo metodiką pedagogams padės ir iš norvegų kalbos išversta bei dviem atskirais leidiniais išleista metodinė medžiaga. Joje pateikiami vaikų fizinio pajėgumo testavimo aspektai, reikalavimai, supažindinama su šių testų metodika ir testų rezultatų vertinimu, taip pat pateikiama atskirų fizinio ypatybių lavinimo pagrindiniai principai ir pratimų pavyzdžiai.
Pasibaigus projektui, LSU atstovai planuoja su Pietryčių Norvegijos universiteto koledžu pasirašyti tolimesnio bendradarbiavimo sutartį, kurioje būtų numatytos metodikos stebėsenos ir tobulinimo procedūros, pagrįstos abiejų partnerių bendradarbiavimu. Universitetas žada siekti, kad iš norvegų perimta metodika būtų perduota ir kitų Baltijos šalių pedagogams.
Primename, kad projektas vykdomas pagal LT08 „EEE stipendijų programą“ ir yra finansuojamas iš Europos Ekonominės Erdvės (EEE) finansinio mechanizmo lėšų. Programos operatorius – LR švietimo ir mokslo ministerija, dalį operatoriaus funkcijų atlieka VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra.
Daugiau informacijos apie projektą galite rasti socialiniame tinkle Facebook, paieškoję suvedę LSU EEA grants.
Projekto vykdytojų informacija