Kaune vykusios tarptautinės „HEPA Europe 2025“ konferencijos išvakarėse sujudimas – surengti įvairių projektinių darbo grupių susitikimai, diskusijos, seminarai. Vienas tokių – teorinis-praktinis seminaras „Vystymosi koordinacijos sutrikimas (angl. Developmental Coordination Disorder – DCD): diagnostika, mechanizmai ir tarpdisciplininės pagalbos galimybės“. Kaip teigia vaikų motorinės raidos ir specialiųjų poreikių tarptautinio lygio ekspertė dr. Marja Cantell (Codarts University of the Arts Rotterdam, Nyderlandai), DCD yra gana dažnas (5–15 % kiekvienoje amžiaus grupėje) raidos sutrikimas, pasireiškiantis švietimo, psichologijos ir sveikatos srityse. Šis terminas vartojamas apibūdinti vaikų grupę, kuriems sunku atlikti su judėjimu susijusias užduotis, trukdančias jų kasdieniam gyvenimui ir akademinei pažangai. Nors ši būklė jau seniai pripažįstama kaip motorinės koordinacijos, kontrolės ir mokymosi problema, vis dar yra sudėtingų klausimų, susijusių su jos komorbidiškumu (gretutinėmis ligomis), vertinimu ir intervencija.
„Seminare dalyvavo apie 30 suinteresuotų asmenų. Auditorijos įvairumas lėmė palankią patirties mainams aplinką. Mokytojai, profesinių studijų klausytojai, I ir II pakopų Fizinio ugdymo ir sporto, Kineziterapijos studijų programų studentai (ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio), sporto muziejaus darbuotojai ir kiti specialistai bei universiteto akademinės bendruomenės nariai turėjo unikalią progą geriau pažinti šio reiškinio esmę, praktiškai išbandyti bent menką dalį tų sunkumų ir apribojimų, kuriuos patiria vystymosi koordinacijos sutrikimų turintys vaikai, jaunimas ar suaugusieji. Temos aktualumą liudija papildoma asmeninių klausimų-patarimų sesija, pratęsusi dviejų valandų trukmės mokymus prasminga refleksija“,– teigia Fizinio ir socialinio ugdymo katedros docentė dr. Rita Gruodytė-Račienė.